kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
رئیس سابق شاباک:

نتانیاهو فسادهای بزرگی دارد فوراً استعفا کند

رئیس‌اسبق سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) خواستار استعفای هرچه سریعتر «نخست‌وزیر هوسران» رژیم صهیونیستی به دلیل «فساد عظیم» مالی‌اش شده است.
سرویس خارجی -

«کارمی گیلئون» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «معاریو» تاکید کرده نتانیاهو آدم هوسرانی است و در شرایط کنونی با توجه به حجم عظیم فساد مالی‌اش برای اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز مناسب نیست بنابر این بهتر است هرچه زودتر استعفا کند.»
وی یادآور شده :«با درخواست ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق اسرائیل از نتانیاهو مبنی بر لزوم استعفا از منصبش موافقم.» گفتنی است خود اولمرت به دلیل فساد مالی به 7 سال زندان محکوم شده بود که پس از گذراندن 16 ماه زندان چند ماه پیش آزاد شد!
به گفته «گیلئون»، احتمال دارد بنیامین نتانیاهو برای فرار از مجازات حتی جنگ به راه اندازد، بنابراین سران حزب حاکم اسرائیل «لیکود» که رهبری آن را نتانیاهو برعهده‌دارد بهتر است هرچه زودتر رهبر جدیدی برای این حزب انتخاب کنند.
نتانیاهو به دلیل درگیری درسه پرونده فساد مالی متهم شده است. پرونده 1000 که مربوط به هدایایی است که نتانیاهو و خانواده‌اش از بازرگانان خارجی به صورت غیرقانونی دریافت کرده‌اند. این هدایا به ویژه از سوی یک میلیاردر آمریکایی دریافت شده و شامل قوطی‌های سیگار فاخر برای نتانیاهو بوده است.
ساره همسر وی نیز انواع مشروبات الکلی و جواهرات را دریافت کرده است. این هدایا طی سالیان طولانی ادامه داشته و ارزش آنها به صدها هزار شیکل می‌رسد. پرونده 2000 نیز مربوط به اتهامات مطرح شده درخصوص تبادل رشوه بین نتانیاهو و ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت است که در مجموعه‌ای از دیدارهای ثبت شده بین دو نفر رد و بدل شده است.
 این رشوه مربوط به پوشش نتانیاهو در این روزنامه بوده و قرار شده چهره‌ای مثبت و خوب از نتانیاهو ارائه شود. پرونده 3000 نیز در مورد رشوه دادن به برخی از مسئولین مخابرات بوده است.