kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
گفت‌وگوی کیهان با حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز

نماز جمعه‌ای که دشمن را ناامید کرد

امام جمعه اهواز در گفت‌و‌گو با کیهان ضمن تشریح مشکلات کارگران «گروه ملی فولاد» که چند ماه حقوق دریافت نکرده‌اند بر لزوم پیگیری مشکلات آنان از سوی مسئولین امر تاکید کرده و گفت: نماز جمعه محل حضور فعال مردم در جامعه اسلامی است و صدای اعتراض کارگران بلند‌تر و شفاف‌تر از طریق این تریبون به گوش مسئولین می‌رسد.
سرویس سیاسی-

حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار کیهان به تشریح اعتراضات کارگران «گروه ملی فولاد» که در نماز جمعه هفته گذشته این شهر ابراز شد پرداخت و گفت: واقعه جمعه گذشته در اهواز از اینجا شروع شد که یک واحد تولیدی مهم به نام «گروه ملی فولاد» به دلیل مشکلات عدیده سال‌های گذشته و معطل ماندن خط تولید دچار انباشت بدهی شد.
وی در ادامه اظهار داشت: این واحد تولیدی دچار انباشت بدهی‌های مختلف از جمله بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی شده و به دلیل عدم فعالیت خط تولید در چند ماه گذشته حقوق کارگران زحمت‌کش این واحد نیز پرداخت نشده است.
امام جمعه موقت اهواز گفت: این کارگران زحمت‌کش که به مدت چند ماه حقوق دریافت نکرده بودند به حق احساس کردند که می‌توانند از طریق تریبون نماز جمعه درد خود را به گوش مسئولین برسانند چرا که «نماز جمعه» محل حضور فعال مردم در جامعه اسلامی است و صدای اعتراض مردم بلندتر و شفاف‌تر به گوش مسئولین از طریق این تریبون می‌رسد.
حجت‌الاسلام حاجتی در ادامه گفت‌و‌گوی خود با کیهان اظهار داشت: پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه با نمایندگان کارگران دیدار و بر حق طبیعی آنان مبنی بر پیگیری مشکلات تاکید کرده و خواستار این شدم که به دلیل شرعی چون خطبه‌های نماز نیز جزو نماز جمعه هستند حرمت نماز حفظ شود.
وی افزود: اما به دلیل اینکه کارگران عزیز در ماه‌های گذشته دچار مشکلات فراوانی شده و حقوق خود را دریافت نکرده بودند نتوانستند تحمل کنند و درد خود را وسط خطبه‌ها به گوش مردم و مسئولین رساندند.
خطیب جمعه اهواز اظهار داشت: هنگام اعتراض این عزیزان از مردم خواستم که با آنان همراهی و همگامی‌کنند چرا که سخن کارگران درد کشیده حق بوده و مردم نیز با تکبیر با این کارگران همراهی کردند.
حجت‌الاسلام حاجتی گفت: در خطبه‌ها نیز به برخی شبهه‌هایی که مطرح شده بود پاسخ گفتم، از جمله شعارهای کارگران این بود که «یا حجت‌ابن الحسن ریشه ظلم را بکن»، تصریح شد که این شعار، شعار حق شیعه هست و همه باید بر زبان بیاوریم، ما هم معتقدیم ان‌شاء‌الله با ظهور حضرت حجت(عج) ریشه ظلم‌ کنده خواهد شد و ما هم وظیفه داریم که در حل مشکلات و ظلم‌های صورت گرفته انجام وظیفه کنیم.
خطیب موقت جمعه اهواز گفت: باید مسئولین سخنان اخیر حضرت آقا را جدی گرفته و از ‌اشرافی‌گری جلوگیری و دوری کنند، روحانیون نیز باید زی طلبگی را حفظ و به آنچه امام جامعه اسلامی می‌خواهند و از آن سخن می‌گویند جامه عمل بپوشانند.
وی گفت: به نظر حقیر اگر نصایح آقا را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم برخی مشکلات حل می‌شود، مشکلات موجود محصول دوری از عمل کردن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و بایستی چنان که امام جامعه اسلامی در سخنان اخیر خودشان تصریح کردند از «حرکت به سمت ‌اشرافی‌گری»، «دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» خودداری شود.
گفتنی است رسانه‌های بیگانه در بستر اعتراضات بحق کارگران «گروه ملی فولاد» به دنبال ماهیگیری و سوءاستفاده بوده‌اند که با مدیریت صحیح و شنیدن مطالبات این کارگران و پیگیری برای حل این مشکلات از سوی امام جمعه اهواز تیر آنان به سنگ خورده و بی‌صداقتی ضدانقلاب در برخورد با مشکلات کارگران بیش از پیش عیان شد.