kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

گزارش تکان‌دهنده یونیسف از اوضاع 720 هزار کودک روهینگیایی

بنابر اعلام صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) چیزی بالغ بر 720 هزار کودک مسلمان روهینگیایی در معرض «تهدیدهای جدیدی» قرار دارند.

«مانوئل فونتان»، مدیر برنامه‌های اضطراری یونیسف می‌گوید، حدود 720 هزار کودک روهینگیایی گرفتار خشونت شده و مجبور شده‌اند یا در داخل میانمار بی‌خانمان شده و یا در اردوگاه‌های پرجمعیت بنگلادش اسیر شوند چون نمی‌توانند به خانه‌های خودشان برگردند.
 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گزارش یونیسف که با عنوان «زندگی در خطر؛ پایانی بر آن نیست» منتشر شده همچنین، به تهدیدهایی که کودکان روهینگیایی با آنها روبه‌رو هستند، ‌‌اشاره شده است. در این گزارش به وضعیت شش ماهه از زمان آغاز جدیدترین خروج گسترده مسلمانان روهینگیایی از میانمار و ورودشان به جنوب بنگلادش ‌اشاره شده است.
یونیسف همچنین اعلام کرده وقوع سیلاب‌های شدید در بنگلادش به دلیل طوفان‌های موسمی باعث آبگرفتگی اردوگاه‌های آوارگان روهینگیایی شده که بالا آمدن آب و راکد شدن آن، بیماری‌هایی را که منشا آنها چنین آب‌هایی است، به وجود آورده و کودکان روهینگیایی حساس‌ترین بخش این جامعه آوارگان هستند که بیمار شده‌اند. در این گزارش همچنین تخمین زده شده که 185 هزار کودک مسلمان میانماری همچنان در راخین گرفتارند و نگرانی از بروز خشونت باعث شده تا بسیاری از بستگان و همسایگان این کودکان فرار را بر قرار ترجیح دهند.
 در بنگلادش، نیز تخمین زده می‌شود که حدود 534 هزار کودک آواره روهینگیایی از سال گذشته میلادی در شرایط وخیمی ساکن شده‌ باشند.
بحران به این زودی تمام نمی‌شود
مدیر برنامه‌های اضطراری یونیسف در ادامه گفته، این بحرانی است که به این زودی‌ها پایان نمی‌پذیرد و می‌تواند حتی چندین سال حل آن طول بکشد مگر آنکه اقدامات متمرکزی برای ریشه‌کنی عوامل به وجود آورنده آن مطرح شود... مردم به خانه‌هایشان برنمی‌گردند مگر آنکه امنیت‌شان و شهروندیشان تضمین شود و بتوانند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند و فرصتی برای آینده داشته باشند.
 در بخش دیگر این گزارش می‌خوانیم: «روهینگیایی‌ها، مردمانی هستند که با وجود فرار از مسکن و جامعه اصلی خود، گرفتار درد و رنجی جدید شده و از حقوق اولیه‌ نیز محروم هستند و حالا با تهدیدهای جدیدی روبه‌رو شده‌اند.»