kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

وعده روحانی درباره اتمام مسکن مهر تا پایان ۹۶ تبلیغاتی بود!

در حالی که روحانی در آخرین گفتگوی تلویزیونی خود وعده اتمام مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم را تا پایان سال 96 تمدید کرد، اما معاون وزیر راه و شهرسازی همین وعده را هم انتخاباتی اعلام کرده است!

به گزارش مشرق، حسن روحانی در مناظره اجتماعی بین نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولتش برای حل مشکل مسکن به خصوص برای جوانان گفت: برای مسئله مسکن برنامه‌های مختلفی در دولت‌های قبل اجرا شد. در دولت گذشته نیز سرمایه‌گذاری شد و برنامه‌ریزی را تحت عنوان مسکن مهر با همه اشکالاتی که داشت، دولت یازدهم خود را متعهد دید که این پروژه را تکمیل کند و در حال حاضر تا پایان دولت این پروژه تکمیل خواهد شد.
زمانی که روحانی وعده اتمام مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم را مطرح کرد، کارشناسان و متقاضیان مسکن مهر می‌دانستند با توجه به حضور وزیری همچون عباس آخوندی،‌ تحقق این وعده فقط یک شعار انتخاباتی است.البته خود روحانی هم بدون آن که به روی خودش بیاورد، وعده‌اش درباره پایان یافتن مسکن مهر در دولت یازدهم را پس گرفت و در گفت‌و‌گوی تلویزیونی اخیر خود وعده داد که تا پایان سال جاری مسکن مهر تمام می‌شود.
جالب آن که این وعده روحانی هم با تکذیب مسئولان وزارت راه و شهرسازی مواجه شده است. احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، حدود یک ماه پیش با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی گذشته بنا داشتیم تا پرونده مسکن مهر ۱۲ استان را تا پایان سال جاری ببندیم، گفت: متاسفانه این برنامه به‌دلیل وجود مشکلات عمده در بخش خدمات روبنایی، زیربنایی و آماده‌سازی مناطقی که کار ساخت واحدهایشان به اتمام رسیده بود، دچار اختلال شده و محقق نشد.جالب آن که معاون آخوندی در واکنشی بدیع گفت: اظهارات روحانی درباره اتمام مسکن مهر تا پایان ۹۶ تبلیغاتی بود!به این ترتیب مشخص می‌شود دولت روحانی با استفاده از وزرایی همچون عباس آخوندی با کارنامه اجرایی ضعیف، پروژه‌هایی همچون مسکن مهر که عمدتا در دولت دهم پیشرفت داشته را به سرانجام مطلوب نخواهد رساند، چه رسد به آنکه وعده‌های دیگری همچون مسکن اجتماعی و ... را از روی کاغذ به مرحله اجرا برساند.
وزیر ناکارآمد راه و شهرسازی که در بسیاری از حوزه‌های غیر مرتبط با حوزه اجرایی وزارتخانه خود اظهار نظر می‌کند، اخیرا هم گفته است که هر حادثه‌ای رخ می‌دهد، به جای اصلاح فرآیندها، سریعا دنبال یک نفر می‌رویم که با آن درگیر شویم.
سخنان وزیر راه سخنان کسی است که بالغ بر 30 سال است با وجود ناکارآمدی به وزارت و مدیریت در رده‌های مختلف گماشته شده و خود یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم بوده است. بنابراین یکی از همان اصلاح روندهای مدعیان این است که دولت و نظام اداری عذر وی را به عنوان فردی که خود و حرف‌ها‌یش را تکرار می‌کند، بخواهد.