kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
خطاب به ایوانکا ترامپ

سئول: 25 سال تلاش برای خلع سلاح کره‌ شمالی شکست خورده است

رئیس‌جمهور کره جنوبی در ملاقات با «ایوانکا ترامپ» اذعان کرد راهبرد آمریکا و کشورش در 25 سال گذشته برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی شکست خورده است و واشنگتن هم باید از شرایط جدید و گفت‌و‌گوهای دو کره حمایت کند.

با اینکه «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در پشت درهای بسته درباره مسئله هسته‌ای شبه جزیره کره گفت‌و‌گو کردند و جزییات زیادی در‌باره این دیدار منتشر نشده، اما برخی منابع خبری کره جنوبی اعلام می‌کنند رئیس‌جمهور کره جنوبی به دختر ترامپ گفته آمریکا باید از مذاکرات دو کره و ارتباطات این دو کشور حمایت کند تا بتوان مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را به پیش برد.به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رئیس‌جمهور کره جنوبی ماه گذشته میلادی نیز به دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در یک مکالمه تلفنی گفته بود مذاکرات دو کره طبیعتا به گفت‌و‌گوی آمریکا و کره شمالی منجر خواهد شد. به نوشته این خبرگزاری، سئول اعلام کرده جزئیات دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی ودختر ترامپ فاش نشده است لیکن در نشست دو طرف مشخصا وجود اختلافات میان کره جنوبی و آمریکا برای ارایه یک راهبرد مشترک در‌باره کره شمالی مشاهده می‌شد.با این حال نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی از قول ایوانکا آورده فشارهای فزاینده بر کره شمالی تاکنون نتیجه مثبتی داشته است. دختر رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی که رئیس‌جمهور کره درخواست حمایت واشنگتن را از گفت‌و‌گوهای دو کره می‌کرد، تاکید کرده که آمریکا از فشارهای بیشتر کره جنوبی بر کره شمالی حمایت می‌کند!
خط و نشان‌های تازه ترامپ
همزمان خبر رسیده رئیس‌جمهور آمریکا که به شدت دنبال بر هم زدن مذاکرات صلح دو کره است گفته در صورت کارساز نبودن تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، واشنگتن به «مرحله دوم» برای مقابله با این کشور متوسل خواهد شد.
به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، «دونالد ترامپ» روز جمعه طی کنفرانسی مطبوعاتی با «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا، گفته: «در صورتی‌که تحریم‌ها طبق برنامه طراحی‌شده جلو نرود، آمریکا به مرحله دوم برای مقابله با کره‌شمالی منتقل خواهد شد. و این مرحله برای جهان بسیار سخت و تاسف‌برانگیز خواهد بود.» وی پیشتر نیز از راهکار نظامی علیه کره شمالی درصورت عدم کارایی گزینه‌های سیاسی سخن گفته است که با واکنش نظامی کیم جونگ اون مواجه شده است. روز جمعه گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در بحبوحه مذاکرات صلح دو کره در بزرگ‌ترین بسته تحریم‌ها، 27 شرکت حمل‌ونقل و کشتیرانی و 28 کشتی و یک شخص حقیقی را در فهرست تحریم‌ها علیه کره‌شمالی قرار داد. اداره اموال خارجی این وزارتخانه گفت، هدف از این تحریم‌ها مختل کردن فعالیت‌های کشتیرانی و شرکت‌های تجاری کره‌شمالی برای منزوی‌ کردن این کشور است. گفتنی است وضع تحریم‌های پی‌در‌پی طرح دو کره برای رفع تنش‌ها را به خطر انداخته است. کره‌شمالی در مسابقات المپیک زمستانی که در کره‌جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کرده و حتی صحبت‌هایی در مورد احتمال دیدار رهبران دو کشور مطرح شده است. پیونگ یانگ در عین حال گفته، اگر مذاکرات دو کره به هم بخورد، مقصر این ماجرا آمریکا خواهد بود.