kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
در مراسم تشییع با شکوه شهیدان مدافع امنیت بر دستان مردم قدرشناس تهران

سردار‌ اشتری: به هیچ گروه، فرقه و جریان سیاسی اجازه تحرکات ضدامنیتی و خرابکارانه نمی‌دهیم

مراسم تشییع پیکر سه تن از شهدای نیروی انتظامی و شهید بسیجی حوادث تروریستی خیابان پاسداران با حضور با شکوه مردم در تهران برگزار شد.




مراسم تشییع و وداع با پیکر سه شهید نیروی انتظامی که در جریان اغتشاشات خیابان پاسداران به شهادت رسیده بودند، صبح پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری، خانواده‌های این شهیدان و شهروندان قدرشناس در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده ناجا در این مراسم گفت: فرزندان ملت در ناجا در مأموریت‌های مختلف از نقطه صفر مرزی تا دل شهرها به صورت شبانه‌روزی برای استقرار نظم و امنیت مشغول خدمت هستند و امنیت مثال زدنی ما در منطقه مرهون خون شهداست.
سردار حسین‌اشتری با بیان اینکه نمی‌گذاریم خون شهدای ناجا و بسیج که در کنار هم با همدلی و هماهنگی، امنیت می‌آفرینند پایمال شود، افزود: امروز ناجا، سپاه، ارتش و بسیج در کنار هم و باوحدت کلمه زیر بیرق و پرچم فرماندهی معظم کل قوا برای اجرای مأموریت‌ها تلاش می‌کنند و در این مسیر هیچ کوتاهی نمی‌کنند و تقدیم این شهدا موید این ادعا است.
اشتری با ‌اشاره به حادثه خیابان گلستان هفتم پاسداران، اظهارداشت: شاهد هماهنگی خوب بین ناجا، سپاه، بسیج، شورای تأمین امنیت استان و وزارت کشور بودیم و این مأموریت به خوبی انجام شد.
وی با بیان اینکه در ضرب‌الاجلی 15 دقیقه‌ای این قائله ختم شد، ادامه داد: برخی سؤال می‌کنند آیا نمی‌شد حالا که ناجا و دیگر دستگاه‌ها این توان را دارند، ماجرا با سرعت بیشتری به پایان می‌رسید؛ باید بگویم مدیریت صحنه باید با رعایت همه جوانب باشد، برخی از ساعات به دلیل تراکم مردم و تردد مردمی شاید اگر زودتر اقدام می‌شد، مشکلاتی پیش می‌آمد.
فرمانده ناجا گفت: ظرف 15 دقیقه آشوبگرانی که خط و نشان می‌کشیدند، دستگیر شدند و با این جماعت برخورد شد و ذلیلانه و با روحیه ترس میدان را خالی کردند که این بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
سردار‌اشتری تأکید کرد: هر کسی که با هر عنوان، فرقه و یا تفکری بخواهد امنیت کشور را به مخاطره بیندازد با قاطعیت و اقتدار با آنها برخورد خواهد شد و با روحیه جهادی، توکل بر خداوند و توسل به ائمه اطهار و با آموزش‌ها، به هیچ عنوان به هیچ گروه، دسته، فرقه و جریان سیاسی اجازه نمی‌دهیم تحرکات ضدامنیتی و خرابکارانه داشته باشند.
حمله مدعیان عرفان با خنجر و دشنه
وزیر کشور نیز در این مراسم گفت: مجموعه فشارهایی که در حوزه‌های مختلف نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی و... بر ما وارد می‌شود ناشی از کینه‌ای است که آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به ما دارند و به واسطه ضرب شستی است که نیروهای ما در مدت 6 سال در عراق، سوریه، لبنان و یمن به وهابیت، آمریکا و... زدند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: مستکبران انواع و اقسام توطئه‌ها علیه ایران را برنامه‌ریزی می‌کنند و هم آمریکا و هم تکفیری‌ها و اذنابش در دی ماه مجموعه اقداماتی در سطح کشور انجام دادند. تحریک و تشویق ایادی خارجی را هم شاهد بودیم، براساس برخی اطلاعات مطلع شدیم آنان سعی می‌کنند با استفاده از برخی بسترهای اجتماعی در کشور اغتشاش ایجاد کنند.
رحمانی‌فضلی خاطر نشان کرد: بعد از آن حادثه اطلاع داریم که به دنبال ایجاد حوادث دیگری در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی هستند تا به امنیت کشور خدشه وارد کنند؛ سعی کردند با تجمع عده قلیلی و اعتراض‌های واهی این مسئله را به وجود بیاورند که فضا را امنیتی کنند و ایران را که در منطقه به عنوان کشوری باثبات مطرح است در دنیا ناامن جلوه دهند.
وی با بیان اینکه طراحی و برنامه‌ریزی برای حادثه اخیر شده بود، اظهارداشت: آنان می‌خواستند موضوع را از یک کانون کوچک و ایجاد تهییج، تهدید و اغتشاش‌های محلی به مناطق مختلف در اقصی نقاط کشور تا سطح ملی بگسترانند. هدف این بوده است که با ایجاد درگیری، عواطف و احساسات مردمی را در سراسر کشور و اقصی نقاط آن جذب و در جاهایی که اقلیت وجود دارد کشور را دچار تلاطم کنند.
وزیر کشور افزود: نیروی انتظامی به نحو مطلوبی توانست موضوع را ساماندهی کند. براساس اخبار دقیقی که داریم اغتشاش‌گران به دنبال پروژه کشته سازی بودند تا بتوانند انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند اما نیروی انتظامی با دادن فرصت، اقدامات درایت‌مندانه، تعقل، هوشیاری و احساس مسئولیت تلاش کرد این موضوع اتفاق نیفتد.
رحمانی فضلی با ‌اشاره به حادثه اخیر گفت: ما نمونه این نوع رفتار را در خشونت داعش و تکفیری‌ها دیده‌ایم، اما نمی‌دانستیم کسانی که ادعای عرفان دارند با خنجر و دشنه به نیروهای انتظامی حمله می‌کنند.
برخورد قاطع قضائی با عوامل اغتشاشات
رئیس‌کل دادگستری استان تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: با کسانی که در بروز این فاجعه و شهادت نیروهای انتظامی و بسیج نقش داشتند برخورد قاطع، جدی و سریع خواهیم داشت.
غلامحسین اسماعیلی افزود: همان طور که درخصوص کسانی که در این اغتشاشات جرمی مرتکب نشده‌اند یا جرمشان کم بوده تلاش می‌کنیم به سرعت آزاد شوند، با کسانی که جرائم خشن مرتکب شده‌اند نیز به سرعت برخورد می‌کنیم.
صدور کیفرخواست
برای عامل شهادت مأموران ناجا
دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای عامل شهادت سه نفر از مأموران ناجا به اتهام قتل عمد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری دولت‌آبادی با اعلام این خبر افزود: نامبرده که در تاریخ 30/11/96 در یک اقدام مجرمانه با اتوبوس سه نفر از مأمورین ناجا را به شهادت رسانده بود توسط مأمورین پلیس دستگیر و پس از انجام تحقیقات به قتل مأمورین اعتراف کرده است و ‌با توجه به درخواست قصاص اولیای دم نامبرده به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.
گفتنی است، در ناآرامی‌های دوشنبه شب خیابان پاسداران تهران سه نفر از نیروهای یگان امداد پلیس پایتخت به نام‌های گروهبان یکم «رضا امامی»، گروهبان یکم «محمدعلی بایرامی» و سرباز وظیفه «رضا مرادی علمدار»به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
تشییع پیکر بسیجی شهید
«محمدحسین حدادیان»
روز پنجشنبه همچنین مراسم تشییع بسیجی شهید مدافع حریم امنیت «محمدحسین حدادیان» که در اغتشاشات اخیر در خیابان پاسداران به شهادت رسیده بود، از ناحیه بسیج جماران به سمت امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار شد.
پس از این مراسم که با حضور دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و جمع کثیری از مردم تهران و دوستان و خانواده شهید برگزار شد، پیکر شهید حدادیان در آستان امامزاده علی اکبر(ع) به خاک سپرده شد.
ارتباط دیرینه
عامل شهادت نیروهای ناجا
با فرقه دراویش
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با‌اشاره به حوادث خیابان پاسداران تهران گفت: بازداشت شدگان پیش‌تر هم سابقه هنجارشکنی داشته‌اند.
به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در مدیریت اغتشاشات شهری، اصلی‌ترین بخش، ایجاد امنیت و آرامش مردم است و در این مورد خاص هم مفتخریم که نیروی انتظامی اجازه نداد قطره‌ای خون از بینی شهروندی ریخته شود، همه آسیب‌ها و خسارتهای مالی را هم آشوبگران به مردم وارد کردند نه نیروی انتظامی.
رحیمی با بیان اینکه درایت و رفتار مدبرانه را نباید مماشات معنی کرد، ادامه داد: ما می‌توانستیم با یک «آر پی جی» منزل مورد نظر را نابود کنیم اما با اقتدار و درایت رفتار کردیم. ما باید صف مردم را از اغتشاش‌گران و اراذل و معاندین نظم و امنیت جدا می‌کردیم.
وی با بیان اینکه فردی که برای نیروی انتظامی خط و نشان می‌کشید در زندان پاسخش را خواهد دید، تصریح کرد: وقتی تیغ قانون روی گردن اینها قرار گیرد می‌فهمند که نباید خط و نشان بکشند.
 فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: راننده اتوبوسی که اقدام به زیر گرفتن نیروهای انتظامی کرد دارای پرونده‌های قضایی سنگین بوده و سال‌ها با فرقه نامبرده همکاری و رفت و آمد داشته است. توقع من این است که این فرد ضد انقلاب داعشی در حداقل زمان ممکن به آنچه سزاوار است یعنی اعدام برسد.
رحیمی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین حامی اغتشاشگران خیابان پاسداران، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی بوده است.
به گفته وی، در اغتشاشات اخیر خیابان پاسداران، ۲۶ دستگاه خودروی شخصی توسط آشوبگران تخریب و ۱۹ پلاک منزل واحد مسکونی هم مورد تجاوز و تخریب واقع شده است.