kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

فلسطینی‌ها در قدس با لنگه کفش و تخم‌مرغ به جان فرستاده‌های ترامپ افتادند

فلسطيني‌ها در رام‌الله و در اعتراض به مداخلات آمریکا در امور فلسطین، يک هيئت آمريکايي را که در سفري غيررسمي به کرانه باختري رفته بودند با پرتاپ لنگه کفش و تخم‌مرغ بدرقه کردند.

 

شهروندان فلسطینی روز پنجشنبه، به‌سمت اعضای هیئتی از کنگره آمریکا در شهر رام‌الله در مرکز کرانه باختری، کفش و تخم‌مرغ پرتاب کردند. ده‌ها فعال فلسطین در مخالفت با میزبانی مرکز پژوهش‌های سیاسی و مسیحی فلسطین در رام‌الله از هیئتی از کنگره آمریکا، در مقابل این مرکز تجمع کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع پرچم‌های فلسطین و دست‌نوشته‌هایی در محکومیت سیاست‌های آمریکا در قبال مسئله فلسطین همراه داشتند. معترضان می‌گفتند آن‌ها به تصمیم دونالد ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معترضند. شهروندان فلسطینی همچنین شعار «قدس پایتخت دولت فلسطین» و «آمریکایی باید برود» را سر می‌دادند. فعالان کمیته‌های ملی مقاومت در این تجمع تاکید کردند: «ما از هیچ هیئت آمریکایی در سرزمین فلسطین استقبال نمی‌کنیم و استقبال از آمریکایی‌ها را خیانت می‌دانیم.»به گزارش میزان، ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با خشم فلسطینیان و محکومیت‌های جهانی مواجه شده است. از لحظه تصمیم ترامپ تاکنون بیش از 20 فلسطینی معترض به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و یا بر اثر حملات هوایی این رژیم به ‌شهادت رسیده و صدها تن نیز زخمی و یا دستگیر شده‌اند. ورود هیئت آمریکایی به مسجدالاقصی در شرایطی صورت می‌گیرد که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به همراه 145 خاخام صهیونیست تحت حراست نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از باب المغاربه وارد مسجد‌الاقصی شده و در بخش‌های مختلف این مسجد به صورت مرموز و تحریک‌آمیز پرسه زده و آیین‌های تلمودی در آنجا به ویژه در باب‌الرحمه برپا کردند. شهرک‌نشینان صهیونیست هر روز به قبله نخست مسلمانان متعرض می شوند، هدف از این تعرضات تقسیم این مکان مقدس میان مسلمانان و صهیونیست‌ها عنوان می‌شود.
جنگ آینده
مسئولان رژیم صهیونیستی اما بار دیگر به قدرت پایین جبهه داخلی این رژیم در برابر هرگونه جنگ احتمالی در آینده اذعان و تأکید کردند که رژیم صهیونیستی در این جنگ متحمل زیان بی‌سابقه‌ای خواهد شد.به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «رأی الیوم»، «نفتالی بنت» وزیر آموزش کابینه رژیم صهیونیستی در جریان مانور جبهه داخلی در برابر جنگ احتمالی در بازدید از یک مدرسه گفت: «سطح خطرات علیه اسرائیلی‌ها افزایش یافته است و هرگونه جنگ جدید احتمالی به زیان و خسارت در وسعتی منجر خواهد شد که قبلاً ندیده‌ایم.» نفتالی بنت که عضو کابینه امنیتی رژیم اسرائیل است، افزود: «در سایه تهدیدات موجود، ما همه تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ می‌کنیم اما مسئله فقط به ما مربوط نمی‌شود. اگر جنگی روی دهد، اسرائیل و ساختمان‌ها ممکن است زیان و خسارتی بی‌سابقه ببینند.»
احضار مشاور نتانیاهو به اتهام فساد
فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و خانواده‌اش، خبر دیگر مربوط به سرزمین‌های اشغالی است. در همین رابطه خبر رسید، «نیر هفتز» از مشاوران رسانه‌ای دیرینه  بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه خانواده‌اش روز پنجشنبه در ارتباط با پرونده فساد در دادگاه حاضر شد. مشاور رسانه‌ای نتانیاهو متهم است در سال ۲۰۱۵ از طریق یک میانجی به قاضی هیلا گرستل پیشنهاد کرده است که اگر پرونده علیه سارا نتانیاهو را لغو کند به سمت دادستان کل منصوب خواهد شد.روز سه‌شنبه، «هفتز» در پرونده دیگری متهم شناخته شده بود که  پلیس در این باره گفته: «هفتز و شلومو فیلبر، رئیس سابق وزارتخانه ارتباطات نتانیاهو، متهم هستند مقررات را به گونه‌ای دستکاری کرده‌اند که صد‌ها میلیون دلار برای شرکت مخابراتی «بزک» رژیم صهیونیستی سود داشته است.»«شاول الوویچ»، از سهامداران شرکت مخابراتی «بزک»که به همراه همسر، پسر و سایر مدیران ارشد اجرایی این شرکت در بازداشت به سر می‌برند نیز روز پنجشنبه در دادگاه حاضر شد.