kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
پس از کنگره

ترامپ هم خواستار مسلح شدن معلمان در مدارس آمریکا شد!

پس از نمایندگان کنگره ترامپ نیز برای مقابله با موج گسترده ناامنی و حملات مسلحانه به مدارس این کشور خواستار مسلح شدن معلمان شد. درخواستی که با اعتراض‌هایی مواجه شده است.



سرویس خارجی-

 ناامنی در مدارس آمریکا به قدری سیاستمداران آمریکایی را مستاصل کرده که هفته  گذشته برخی سناتورهای آمریکایی طرح  تسلیح معلمان را ارائه کردند. «نیوت گینگریت» رئیس‌سابق جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه طرح مشابهی را ارائه داده و گفته بود مسلح کردن معلمان «تنها راه‌حل بلندمدت» برای مقابله با تیراندازی جمعی در مدارس است. اوضاع امنیتی در آمریکا به قدری بحرانی است که «داگ جونز» و «کِی ایوی» فرماندار جمهوریخواه ایالت آلاباما نیز روز دوشنبه خواستار نصب «فلزیاب» در مدارس به عنوان یک راهکار برای حفاظت از جان دانش‌آموزان شدند.
حالا خبر رسیده ترامپ نیز در حمایت از طرح تسلیح معلمان  در دیدار با دانش آموزان و والدین قربانیان تیراندازی اخیر در ایالت فلوریدا که به مرگ 17 نفر منجر شد، گفته «در حال بررسی طرح‌هایی به منظور ترویج حمل مخفیانه سلاح توسط معلمان و سایر کارمندان آموزش دیده مدارس است تا از این طریق آنها بتوانند قبل از رسیدن ماموران قانون به محل حادثه،‌ به تیراندازی‌ها واکنش نشان دهند.» وی این را هم گفته که اعتقاد دارد «اجرای این طرح می تواند مشکل تیراندازی در مدارس را حل کند زیرا با وجود این طرح، مهاجمان بالقوه قبل از اقدام به حمله، دو بار فکر می‌کنند.»
انتقادات گسترده
با انتقادات گسترده‌ای که به دنبال این اظهارات به ترامپ شد، وی در توئيت‌هاي روز پنج شنبه خود کوشيد اظهاراتش را درباره لزوم مسلح کردن معلمان توجيه کند. ترامپ نوشت: «من هرگز به خلاف آنچه در اخبار ساختگي سي‌ان‌ان و ان‌بي‌سي اعلام شد، نگفتم به معلمان اسلحه بدهيد. آنچه گفتم اين بود که امکان دادن اسلحه‌هاي مخفي به معلمان ماهر در استفاده از سلاح که تجربه آموزش‌هاي نظامي يا ويژه دارند، بررسي شود. اکنون اگر يک وحشي مريض با نيات بد به مدرسه بيايد،20 درصد معلم‌ها که رقم بالايي است، مي‌توانند فوراً پاسخ شليک‌ها را با تيراندازي متقابل بدهند. معلمان آموزش‌ديده همچنين مي‌توانند نقش بازدارنده در برابر چنين بزدلاني داشته باشند. امکانات بيشتري با هزينه‌اي کمتر از آنچه براي نگهبانان لازم است، فراهم مي‌شود. مدرسه‌اي که در آن حمل سلاح آزاد باشد، افراد بد را جذب مي‌کند؟ ترامپ افزود: «تاريخ نشان مي‌دهد که تيراندازي در مدارس به طور ميانگين، سه دقيقه طول مي‌کشد. حدود پنج تا هشت دقيقه طول مي‌کشد که پليس و نيروهاي امدادي خود را به محل جرم برسانند. معلمان و مربيان آموزش‌ديده و ماهر در استفاده از اسلحه، بي‌درنگ و پيش از آنکه پليس سر برسد، مشکل را حل خواهند کرد. اين، بازدارنده‌اي فوق‌العاده است»!
 ترامپ ابله است
از سوی دیگر «توماس فریدمن» ستون‌نویس مشهور روزنامه «نیویورک تایمز» در مورد پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نوشت: آنچه ترامپ رئيس‌جمهور آمريكا در حال پنهان کردن آن است، اکنون به ما آسيب مي‌رساند. دموکراسي ما در معرض خطري جدّي است. رئيس‌جمهور ترامپ يا به طور کامل با روس‌ها مصالحه کرده يا اينکه يک احمق به تمام معناست يا هر دوي اينهاست.