kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
خیز آمریکا برای تخریب مذاکرات دو کره

واشنگتن: بزرگترین بسته تحریمی را علیه پیونگ‌یانگ وضع می‌کنیم

همزمان با اعلام آمادگی کره‌جنوبی برای گسترش هرچه بیشتر دامنه مذاکرات با مقامات کره‌شمالی، دولت واشنگتن اعلام کرد به زودی «بزرگ‌ترین بسته»‌ تحریم‌های خود علیه برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ را اعمال می‌کند.



سرویس خارجی -

دست‌و پا زدن‌ مقامات آمریکایی برای برهم زدن مذاکرات آشتی 2 کره که همزمان با جرقه بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی آغاز شده بود تمامی ندارد.و این کشور از هر راهی برای متوقف کردن مذاکرات صلح سئول و پیونگ یانگ وارد می‌شود، تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و منافع خود در این منطقه حساس و استراتژیک را تامین نماید. درآخرین حربه برای رسیدن به این هدف دولت واشنگتن گفته می‌کوشد بسته تحریمی جدیدی علیه پیونگ یانگ اعمال کند که تاکنون سابقه نداشته است!به گزارش ایسنا،‌ به نقل از رویترز، یکی از مقامات ارشد آمریکا این تحریم‌ها را بزرگ‌ترین بسته تحریم‌ها علیه رژیم کره شمالی دانسته است. «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز دو هفته پیش در سفر خود به توکیو پیش از حضور در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ از تصمیم واشنگتن درخصوص این تحریم‌ها خبر داده بود. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اما پس از بازگشت هیئت این کشور از بازی‌های المپیک زمستانی اظهار داشت که می‌خواهد «جو گرم آشتی و مذاکره» با کره جنوبی را تقویت کند.تحریم‌های تازه آمریکا علیه کره شمالی در حالی وضع می‌شود که «ایوانکا»، دختر دونالد ترامپ برای حضور در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی و دیدار با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در این کشور به سر می‌برد.تحلیلگران معتقدند در آستانه آماده شدن دو کره برای ایجاد شرایطی مناسب به منظور برگزاری نشستی میان کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، تشدید تحریم‌ها می‌تواند آشتی میان پیونگ‌یانگ و سئول را به خطر بیاندازد.
آغاز رزمایش ژاپن و آمریکا
همزمان در راستای ایجاد فضای تنش‌زا در منطقه، آمریکا و ژاپن رزمایش مشترک نظامی خود را از روز گذشته در آب‌های منطقه آغاز کرده‌اند. این رزمایش از روز جمعه تا یک هفته به طول می‌انجامد و نیروهای نظامی دو کشور در آن حضور دارند. کمیته صلح کره شمالی هم طی بیانیه‌ای اعلام کرده رزمایش موشکی دو کشور حرکتی ماجراجویانه و گستاخانه است.کمیته صلح کره شمالی هم از دو کشور انتقاد کرده است که درست در زمانی که روابط دو کره در حال بهبود است دست به برگزاری چنین رزمایشی زده‌اند. این کمیته گفته «دو کشور در حرکتی گانگستری به دنبال ماجراجویی در منطقه هستند و این تحرکات نظامی آنهاخطر بروز جنگ را افزایش می‌دهد.»آخرین خبرهای رسیده حاکی از این است که دولت آمریکا بزرگترین بسته تحریمی علیه کره‌شمالی را اجرایی کرد و ۵۶ شرکت کشتی‌رانی و حمل‌ونقل دریایی و چندین تاجر را در ارتباط با کره‌شمالی تحریم کرد. هدف این تحریم‌ها اعمال بیشترین فشار بر برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ است.«دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در این‌باره گفت که دولتش در حال اعمال بزرگترین مجموعه تحریم‌ها علیه کره‌‌شمالی است تا این کشور رفتارش را تغییر دهد.