kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
پرونده دیدارهای هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بسته شد

صدرنشینی استقلال با برتری ارزشمند مقابل الهلال عربستان پرسپولیس در قطر دور از انتظار ظاهر شد

برتری باارزش استقلال برابر الهلال عربستان و شکست پرسپولیس مقابل نماینده قطر، پایان بخش هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران بود.

سرویس ورزشی-

پرونده دیدارهای هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته در شرایطی بسته شد که استقلال برابر الهلال عربستان به یک پیروزی باارزش دست یافت و پرسپولیس در قطر شکست سنگینی را متحمل شد.
در عمان جدال تیم های استقلال و الهلال عربستان با برتری یک برصفر استقلال به پایان رسید. تک گل استقلال را در این بازی تیم به ثمر رساند. دو تیم در نیمه اول نمایش نزدیکی داشتند و موقعیت هایی را هم روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما نتوانستند گلی را به ثمر برسانند. استقلال در دقایق پایانی نیمه اول توسط تیام می توانست به گل برسد که ضربه این بازیکن را دروازه بان الهلال مهار کرد.  نیمه دوم برای استقلال رویایی شروع شد و هنوز بازی شکل جدی به خود نگرفته بود که تیام درون محوطه جریمه الهلال صاحب موقعیت شد و در حالی که قصد داشت با ضربه ای فنی دروازه حریف را باز کند توپ به حفیظ مدافع الهلال خورد و راحت تر از قبل وارد دروازه شد تا شاگردان شفر با یک گل پیش بیفتند. در ادامه تیم الهلال تلاش زیادی کرد تا بتواند این گل را جبران کند اما در دقیقه ۶۸ حبسی دروازه بان این تیم به خاطر مهار توپ با دست بیرون از محوطه جریمه با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد تا کار استقلال برای رسیدن به پیروزی آسانتر شود.نکته مهم این بازی بی احترامی بازیکنان الهلال به یک دقیقه سکوت ابتدای مسابقه بود. در شرایطی که بازیکنان استقلال و داوران بازی به احترام حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج یک دقیقه کرده بودند، بازیکنان الهلال در حرکتی غیر اخلاقی ساکن نایستادند و به گرم کردن بدنهای خود پرداختند.در دیگر دیدار گروه چهارم تیم های العین امارات و الریان قطر هم با تساوی یک به یک به پایان رسید تا استقلال شب خوبی را سپری کند و صدرنشین گروه شود.
در قطر تیم پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک مغلوب السد قطر شد. در این بازی بغداد بونجاح(۳۶ و ۵۱) و خوخی(۶۶) برای میزبان و سیامک نعمتی(۹۴) برای پرسپولیس گل زدند. دو تیم بازی را پایاپای شروع کردند و موقعیت هایی که خیلی خطرناک هم نبودند را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما در دقیقه ۳۶ این دیدار شجاع خلیل زاده پشت محوطه جریمه مرتکب خطا شد که این ضربه ایستگاهی در نهایت با ضربه سر بغداد بونجاح به گل برتری السد تبدیل شد. در نیمه دوم هم پرسپولیس شادابی و طراوت فنی همیشگی را نداشت و شاگردان برانکو در همه پست ها خصوصا در خط دفاعی با اشتباه پرتعدادی کار را دنبال کردند که ثمره اش دریافت دو گل دیگر بود. در دقیقه ۵۱ این دیدار بغداد بونجاح که نیمه اول هم دروازه پرسپولیس را باز کرده بود، درون محوطه جریمه توپ را مهار کرد و به راحتی سیدجلال حسینی را فریب داد و با یک ضربه فنی زیبا دومین گل را به ثمر رساند. چند دقیقه بعد خط دفاع آشفته و پراشتباه پرسپولیس مجددا اسیر هوشیار خط حمله السد شد و درحالی که به راحتی می توانستند توپ را دفع کنند فرصت را به بازیکنان السد دادند تا با ارسال رو به بیرون موقعیت را برای خوخی فراهم کنند و او هم با ضربه ای دقیق و محکم سومین گل را به ثمر برساند.  در دقایق پایانی که پرسپولیس با سه تعویض شرایط بهتری پیدا کرده بود تلاش ها ثمری نداشت تا اینکه در آخرین دقیقه وقت های اضافه سیامک نعمتی به عنوان یکی از بازیکنان تعویضی تنها گل سرخپوشان را وارد دروازه السد کرد تا این دیدار در نهایت با برتری ۳ بر یک میزبان قطری به پایان برسد. در دیگر بازی این گروه نسف قارشی با نتیجه یک بر صفر الوصل امارات را شکست داد.
برتری ذوب آهن، شکست تراکتورسازی
اما روز دوشنبه دو نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیا برابر حریفان خود به میدان رفتند که ذوب آهن به سه امتیاز رسید ولی تراکتورسازی شکست دیگری را متحمل شد. در افصهان تیم ذوب آهن با نتیجه دو بر صفر لوکوموتیو ازبکستان را شکست داد. در این بازی مرتضی تبریزی(۴۷) و حسینی(۹۲) برای ذوب آهن گل زدند. در نیمه اول این بازی هر چند ذوب آهن تلاش زیادی کرد تا به گل برسد اما این تیم مهمان بود که چند موقعیت خطرناک را روی دروازه میزبان اصفهانی خود ایجاد کرد و تا آستانه باز کردن دروازه حریف هم پیش رفت. ذوب آهن در نیمه اول بدون داشتن برنامه خاصی به سمت دروازه حریف ازبکستانی حمله کرد و هر چند اکثر دقایق بازی صاحب توپ بود اما موقعیت های خطرناک تیم لوکوموتیو بیشتر از شاگردان امیر قلعه نویی بود.شروع نیمه دوم برای ذوب آهن هیجانی آغاز شد و مرتضی تبریزی در همان دو دقیقه اول با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا شاگردان قلعه نویی به آنچه در نیمه اول می خواستند دست پیدا کنند. ذوبی ها که با یک گل گرفتن سه امتیاز را هم ارزشمند می دانستند با احتیاط بیشتری حمله کردند و سعی در حفظ استحکام دفاعی خود داشتند تا با همین یک گل سه امتیاز را کسب کنند. هر چند تیم ازبکستانی در نیمه دوم هم مثل ۴۵ دقیقه اول موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت اما خط دفاع ذوب آهن عملکرد کم اشتباهی داشت و باعث شد این تیم نخستین سه امتیاز در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. درحالی که بازی وارد وقت های اضافه شده بود روی ارسال مهدی رجب زاده و اشتباه مدافع لوکوموتیو، حسینی برای دومین بار دروازه حریف را باز کرد. ذوب آهن در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۳ بر یک مغلوب تیم الدحیل قطر شده بود. در دیگر بازی این گروه الوحده امارات با نتیجه 3 بر 2 مغلوب الدحیل قطر شد.
در قطر هم تراکتورسازی دیگر نماینده ایران با نتیجه 3 بر صفر بازی را به الغرافه واگذار کرد. مهدی طارمی(۱۱ و ۹۴) و شیم گریکوف(۲۱ - گل به خودی) برای الغرافه گل زدند.شروع بازی با حملات تیم میزبان همراه بود و الغرافه که از وجود مهدی طارمی بهره می برد توانست خیلی زود توسط این مهاجم به گل برسد. طارمی در دقیقه ۱۱ سانتر ارسالی را با ضربه سر به گل نخست تیمش تبدیل کرد. درحالی که تراکتورسازی شرایط خوبی نداشت و هنوز شکل تیمی خوبی پیدا نکرده بود، اشتباه گریکوف در خط دفاعی این فرصت را به تیم الغرافه داد که به گل دوم برسد. طارمی روی این گل تاثیر مستقیم داشت و در حالی که مدافعان حریف را هم جا گذاشته بود قصد ارسال توپ برای هم تیمی اش را داشت که مدافع تراکتور توپ را به اشتباه وارد دروازه خودشان کرد.در دقیقه ۳۸ این دیدار تیم تراکتورسازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را مهدی پور زد اما دروازه بان حریف آن را مهار کرد. در نیمه دوم بازهم سرخ های تبریز تیم برتر میدان بودند و موقعیت های زیادی را روی دروازه الغرافه ایجاد کردند اما درخشش دروازه بان جوان تیم قطری مانع از رسیدن تراکتورسازی به گل شد. این دروازه بان که در نیمه اول یک پنالتی را مهار کرده بود در نیمه دوم هم سه موقعیت گل تیم ایرانی را مهار کرد.
 تراکتورسازی که نمایش قابل قبولی در این بازی داشت البته می توانست گل سوم را هم دریافت کند اما ضربه پنالتی مهدی طارمی را «المیدا» مهار کرد تا تعداد گل های حریف بیشتر نشود. در دقایق پایانی تراکتورسازی فشار زیادی روی دروازه الغرافه آورد تا حداقل یکی از گل ها را جبران کند اما شانس با این تیم یار نبود و موقعیت هایش به گل تبدیل نشد تا دومین شکست تیم تبریزی در آسیا ثبت و کار این تیم برای صعود سخت شود.  درحالی که ثانیه های پایانی بازی سپری می شد مهدی طارمی در یک رفت و برگشت دومین گل خودش و سومین گل الغرافه را وارد دروازه تراکتورسازی کرد تا کار شاگردان ساغلام تمام شود. در دیگر بازی این گروه الاهلی عربستان با نتیجه 2 بر یک الجزیره امارات را شکست داد.