kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

حضور ۷۵ بانوی ورزشکار در کاروان اعزامی به بازی های پاراآسیایی

به گفته رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ترکیب کاروان اعزامی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۷۵ نفر از بانوان ورزشکار حضور دارند.

ستاد عالی بازی های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پارآسیایی صبح امروز به ریاست دکتر مسعود سلطانی فر و با ارائه گزارش وضعیت رشته ها و نفرات اعزامی کاروان پارالمپیک به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ تشکیل جلسه داد.در این نشست محمود خسروی وفا با ارائه گزارشی از تعداد نفرات اعزامی به جاکارتا گفت: با احتساب دو رشته شمشیربازی با ویلچر و شطرنج نابینایان که به این بازی های اضافه شده است، کاروان کشورمان در ۱۶ رشته ورزشی در جاکارتا حاضر می شود.وی در ادامه با بیان این که در تیر و کمان و تیراندازی بیشترین شانس کسب مدال طلا را دختران به خود اختصاص داده اند، افزود: در مجموع رشته ها ۷۵ نفر از بانوان را اعزام خواهیم کرد.رئیس کمیته ملی پارالمپیک با تاکید به این نکته که تلاشمان بر این است تا شانس گرفتن مدال نقره را به طلا تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های میزبان، سعی بر حذف رشته های طلایی ما شده است اما با وجود همه مشکلات مالی در تلاشیم تا شانس کسب مدال نقره را به طلا تبدیل کنیم.
همچنین شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک نیز در پایان این نشست گفت: مشکلات تجهیزاتی و دیگر مشکلات فدراسیون جانبازان بررسی و مقرر شد جلسه ای جداگانه با سرپرست کاروان داشته باشند تا همه جوانب بازبینی شود. همین روند راجع به فدراسیون قایقرانی وجود دارد. احساس ما این است که کار با روال خوبی در حال انجام است چرا که به تاکید سلطانی فر وزیر ورزش رشته ها باید جدی تر وارد بحث دستیابی به مدال شوند.  شهنازی خاطرنشان کرد: علاوه بر بررسی رشته های ورزشی برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا، ستاد عالی این بازی ها به تقویت روحی ورزشکاران نیز تاکید دارد.