kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به حمایت اسرائیل از تکفیری‌ها برای مقابله با ایران

محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی به حمایت تسلیحاتی این رژیم از گروه‌های تکفیری فعال در سوریه، به بهانه مقابله با ایران، اذعان کردند.

«هاآرتص» نوشت: اسرائیل حمایت خود را از شورشیان سوری تقویت کرده و در حال مسلح کردن هفت گروه مختلف است. تل‌آویو و غربی‌ها به تکفیری‌های فعال در سوریه، گروه‌های شورشی می‌گویند.
این روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت: با توجه به پیشروی‌های ارتش سوریه، اسرائیل ناگزیر شده است تغییرات عمده‌ای در سیاست‌های خود در بلندی‌های «جولان» بدهد.
مقامات نظامی رژیم صهیونیستی بر این باورند که «بشار اسد» دیر یا زود مجددا برای به دست گرفتن کنترل بقیه منطقه اشغالی جولان سوریه تلاش خواهد کرد و این اقدام تا حدی به علت اهمیت نمادین حاکمیت بر این منطقه مرزی است.«الیزابت سورکوف» تحلیلگر صهیونیست که تحولات سوریه را از نزدیک دنبال کرده است، می‌گوید شورشیان سوری اخیرا از تغییر قابل توجه در میزان کمکی که از اسرائیل به آنها می‌رسد، سخن گفته‌اند.
این کارشناس گفت: دست‌کم هفت گروه شورشی در جولان سوریه اکنون از اسرائیل سلاح و مهمات و پول برای خرید تجهیزات بیشتر دریافت می‌کنند.
پیش از این نیز بر اساس اسناد موثق و اعتراف خود سران تل‌آویو، پیوند تنگاتنگی میان رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری فعال در سوریه وجود دارد.همین چند هفته‌ قبل نیز سخنگوی تروریست‌های مسلح در سوریه، رسما از تل‌آویو بازدید کرده بود.
به نوشته هاآرتص، حمایت اسرائیل از گروه‌های شورشی در سوریه، با هدف مقابله با حضور ایران در سوریه صورت می‌گیرد و تل‌آویو قصد دارد که نیروهای وابسته به ایران را تا 60 کیلومتر از مرزهای خود، دور نگه دارد.
«نفتالی بنت» وزیر آموزش و عضو ارشد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز گفت شما نباید داعش را از بین ببرید تا ایران جای آن را بگیرد. وی ادعا کرد: «رویکرد ایران، ایجاد گذرگاهی برای رسیدن به مدیترانه است. ما باید این گذرگاه را نابود کنیم و این کاری است که انجام می‌دهیم. گفته‌ایم به ایران اجازه نمی‌دهیم در سوریه تثبیت شود و آن را ثابت می‌کنیم.
ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره تلاش ایران برای تاسیس پایگاه نظامی در سوریه و کارخانه‌های تولید موشک در لبنان، طی هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. همچنین تل‌آویو در ماه‌های اخیر هشدارهای مکرری درباره احتمال وقوع درگیری جدید با حماس در غزه یا حزب‌الله در لبنان داده‌اند.
رژیم صهیونیستی به همراه کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آنها، در سال 2011 جنگ داخلی سوریه را با هدف براندازی نظام سوریه و جلوگیری از نفوذ ایران، کلید زده‌اند ولی نتیجه عکس گرفته‌اند. «گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم دیروز ادعا کرد، ایران قصد دارد بعد از نابودی داعش در منطقه، نیروهای خود را در مناطق پاکسازی شده در سوریه، جایگزین کند. وی از آمریکا خواست برای ممانعت از تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه، مداخله کند.
این وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد، هر روزی که از حضور نظامی ایران در سوریه می‌گذرد، جنگ به اسرائیل نزدیک‌تر می‌شود و بدون دخالت غرب، ایران بر کل سوریه مسلط شده و «هلال شیعی» در خاورمیانه تحقق می‌یابد.
اردان با بیان اینکه بعد از نابودی داعش، خلأ قدرتی در سوریه باقی نخواهد ماند، گفت: اگر آمریکا نخواهد بازیگر بزرگی در آینده سوریه باشد، دیگران خواهند بود. ایران جایگزین داعش شده و سعی خواهد کرد یک حزب‌الله سوری ایجاد کند.