kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
مدیرعامل مؤسسه سازندگی نصر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام کرد

بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن خواف-هرات تا اوایل سال آینده

مدیرعامل مؤسسه سازندگی نصر قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا در قوچان با اشاره به‌ انجام پروژه‌های عمرانی برای محرومیت‌زدایی در این شهر از جمله آسفالت راه 12 روستا ساخت کلاس و مدرسه، اهدای وسایل کمک‌آموزشی، غسالخانه، خانه عالم و تهیه جهیزیه و اقدامات فرهنگی، پروژه تونل درگز کبکان به طول حدود 4 کیلومتر که توسط این قرارگاه در حال اجرا است، بزرگ‌ترین تونل کشور محسوب شده و تاکنون حدود یک کیلومتر حفاری باکیفیت بالا از این پروژه انجام‌شده است.
مرتضی رحمانی مطلق با تأکید بر اینکه در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این آمادگی از نظر فنی و تجهیزاتی وجود دارد که پروژه 6 ساله طی سه سال به اتمام برسد، بیان کرد: پروژه تونل درگز در آینده با اتصال به دو راه دوغایی و سبزوار ادامه پیدا خواهد کرد.
وی یادآور شد: پروژه دیگر قرارگاه در استان خراسان رضوی پروژه حرم تا حرم، قطعه مشهد ـ تربت است که اجرای این پروژه، موجب کوتاه‌تر شدن راه تا حدود 40 کیلومتر برای زائرین از مسیر تهران به مشهد خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام قرارگاه خاتم‌الانبیاء، پروژه راه‌آهن خواف ـ هرات است که برای اولین بار به طول حدود  70 کیلومتر در کشور افغانستان در حال انجام است.
رحمانی مطلق با یادآوری اینکه  این پروژه یکی از پروژه‌های استراتژیک و مهم کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: تاکنون نزدیک به 40 کیلومتر ریل‌گذاری در افغانستان انجام‌شده است و طبق زمان‌بندی‌های صورت گرفته در اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.