kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸

کوتاه از شهرستان‌ها

اهدای نذر به زلزله‌زدگان
تبریز- خبرنگار کیهان: هزینه نذر شام ایام فاطمیه در تبریز، برای تهیه کانکس‌های مورد نیاز هموطنان زلزله‌زده در کرمانشاه در نظر گرفته شد.
مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام گفت: با توجه به نیاز زلزله‌زدگان کرمانشاه به جای مناسب و برودت شدید هوا در مناطق زلزله‌زده، امسال هزینه 4 شب شام نذری ایام فاطمیه صرف خرید کانکس می‌شود.
محسن بخت‌شکوهی افزود: فقط یک شب شام نذری داده می‌شود و کانکس‌های موردنظر به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود.
تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
شاهرود- خبرنگار کیهان: نماینده مردم شاهرود و میامی و دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی باحضور در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران شهرستان شاهرود، ضمن بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های مهارت آموختگان شاهرودی، ظرفیت‌های آموزشی این مجموعه را مورد بررسی قرار داد.
سیدحسن حسینی شاهرودی در این بازدید، تقویت و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به عنوان مؤثرترین راه ورود وحتی رقابت در بازارهای جهانی برشمرد و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها چنانچه می‌خواهند در حوزه تولید و اشتغال اتفاق مبارکی بیفتد باید برای تقویت و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی تلاش کنند.
وی با اشاره به دلایل عدم توفیق در بازارهای جهانی، اظهار داشت: برندسازی و تولید محصولات قابل ارائه در بازارهای جهانی، نیازمند آموزش‌های مهارتی لازم و همکاری‌های گسترده بین بخشی هست که در این زمینه، فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی‌های آموزشی آن بیش از پیش اهمیت می‌یابد.
دام زنده به عمان راهی شد
جاسک- خبرنگار کیهان: رئیس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان جاسک گفت: 65 راس گاو از اسکله اداره بندر و کشتیرانی شهرستان جاسک به کشور عمان صادر شد.
محمد زارعی اظهار کرد: این تعداد رأس گاو توسط یک فروند لنج‌باری از اسکله چند منظوره این شهرستان به مقصد عمان صادر شد.
وی ارزش این محموله صادراتی را 111 هزار دلار ذکر کرد و افزود: این دام‌ها پرورش‌یافته از استان اصفهان بودند.
کاهش مصرف گاز
همدان- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در سال جاری، 2 هزار و 850 میلیون مترمکعب گاز در استان همدان به مصرف رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است.
محمدمهدی مهدوی با اشاره به افزایش 120 کیلومتر شبکه گازرسانی شهری و روستایی در سال 96 عنوان کرد: تعداد 26 روستا در مدت 10 ماهه ابتدایی سال جاری از نعمت گاز شهری برخوردار شده‌اند و در مجموع 900 روستا صاحب گاز شدند بنابراین سهم روستاهای برخوردار از گاز در استان همدان به نسبت کل کشور 4 درصد است و 2/06 درصد از شهرهای استان برخوردار از نعمت گاز هستند.
وی گفت: متأسفانه استان همدان شرایط وخیمی در سرقت اشتراک و مصرف گاز دارد.
نمایشگاه هنرهای تجسمی
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: در نخستین نمایشگاه استانی هنرهای تجسمی ویژه بانوان مازندرانی 83 بانوی هنرمند این استان قابلیت‌های هنری خود با موضوع شخصیت و نقش زن در جامعه را در قالب 83 اثر و تابلو به تصویر کشیدند.
خانم رحیم‌پور، تنوع و زیبایی آثار و نیز فراهم شدن شرایط تبادل تجربه میان هنرمندان را از ویژگی‌های این نمایشگاه برشمرد و افزود: نمایشگاه هنرهای تجسمی بانوان مازندران تا سیزدهم اسفند از ساعت 16 تا 20 در گالری نوران قائم‌شهر واقع در خیابان ساری سه راه کنسرو، کوچه شهدای دوم برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.