kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸

برخورد منافقانه نشریات زنجیره‌ای با انتصاب و خطبه ابوترابی(خبر ویژه)

روزنامه‌های زنجیره‌ای که روز چهارشنبه به استقبال انتصاب حجت‌الاسلام ابوترابی به امامت‌جمعه تهران رفته‌اند، روز شنبه ترجیح دادند اظهارات متین و انقلابی وی را به تیغ سانسور بسپارند!

این روزنامه‌ها چهارشنبه کوشیدند با مصادره به مطلوب حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، از وی چهره‌ای همسو با طیف آلوده خود نشان دهند. روزنامه اجاره‌ای اعتماد که با مفسدانی چون شهرام جزایری پیوند خورده، تیتر و عکس نیم تای صفحه اول خود را به عکس ابوترابی اختصاص داده و تیتر زده بود «خطیب اعتدال».
روزنامه آرمان نیز تیتر زد «استقبال از امام‌جمعه شدن ابوترابی، حسام‌الدین آشنا: این هفته به نمازجمعه می‌روم». هفت صبح نیز در تیتر صفحه اول خود نوشت «روحانی منتقد امام جمعه تهران». و...
اما این طیف روزنامه‌ها پس از شنیدن موضع‌گیری صریح حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در خطبه‌های اولین نمازجمعه، ترجیح دادند اصلا خبر این سخنان را منتشر نکنند‌ و یا در صفحه اول هیچ اشاره‌ای به این سخنان که لحن انتقادی نسبت به دولت و رئیس‌جمهور داشت، نداشته باشند. روزنامه‌های اعتماد، آرمان، هفت صبح، شرق، وقایع اتفاقیه، شهروند، ایران، همشهری، جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری و... در زمره این طیف بودند.
یادآور می‌شود حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت:
 * پیام 22 بهمن، تحکیم پیوند امت با امام و رهبری است و پیام موفقیت و پیروزی در سایه شناخت رهبری و اطاعت او است.
* پیام دیگر راهپیمایی عظیم شما برای ما مسئولین و مدیران ارشد است.
* ملت در سایه اطاعت رهبری به این پیروزی دست یافته است و اگر مسئولان می‌خواهند در این مسیر قله‌های موفقیت را فتح کنند، باید نقشه راه ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب را نقشه راه خود قرار دهند.
* در مقام عمل زاویه جدی بین تصمیمات، قوانین و مقررات در مجلس و دولت و دستگاه‌های دیگر با سیاست‌های کلی ابلاغی مشاهده می‌شود.
* در تدوین لایحه بودجه سال97 نگاه تنها به سال 97 است، در مجلس با نگاه  به سال 97 بودجه را بررسی می‌کنند، بین این دو نگاه زاویه جدی وجود دارد نگاه کوتاه‌مدت و روزمره روز به روز بر مشکلات کشور خواهد افزود.
* مدیران کشور مراقب سخنان خود باشند. سخن باید متقن، مستحکم و مستدل باشد و با اولین نقد فرو نریزد. بنابراین مدیران محترم کشور مراقب سخنان خود باشید. چرا سخنانی بگوییم که دارای محمل‌های مختلفی است و تا این سخنان را نقد کنند بعد از آن اعتراض کنیم و بگوییم اراده ما این نبوده است؟
* از یک مقام مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود سخنانش مستدل و مبتنی بر اصول باشد تا دل‌ها را به هم نزدیک کند.