kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
سردار جلالی:

آمریکا جنگ سایبری علیه ایران را آغاز کرده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: آمریکا جنگ سایبری علیه ایران را رسما آغاز کرده است.
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در دومین کنفرانس ملی دفاع سایبری که در دانشگاه جامع امام‌حسین(ع) برگزار شد گفت: فضای سایبر پنجمین فضای جنگ تلقی می‌شود که چهار حوزه جنگ زمینی، هوایی، دریایی و فضایی را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به ادبیات فنی و علمی در حوزه سایبر افزود: ما اولین کشوری هستیم که آمریکا جنگ سایبری را علیه آن رسما با اعلام رمز مطرح می‌کند. اما به دلیل نبود ادبیات فنی و علمی در حوزه سایبر در میان مسئولان متاسفانه مسئولان ما این موضوع را درک نمی‌کنند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این‌که آمریکا رویکرد آفندی علیه ما دارد و رسما ما را تهدید می‌کند، افزود: ما نباید استخاره کنیم جنگ سایبری آغاز شده و اولین حمله سایبری به نطنز نیز صورت گرفته است، رئیس‌جمهور آمریکا مسئولیت آن را برعهده گرفت. آمریکا به لحاظ ساختاری در حوزه سایبر آماده شده و استعداد نیروی انسانی خود را در این زمینه یک و نیم برابر و بودجه را به دو برابر افزایش داده است. حمله به ما صورت گرفته تنها ابزار آن فرق می‌کند.
به گزارش ایسنا، جلالی تصریح کرد: مقاومت بدون آسیب دیدن، قدرت پاسخگو در برابر تهدیدات و قدرت پشیمان‌کنندگی دشمن سه مولفه اصلی است که باید در حوزه سایبر مورد توجه قرار گیرد. تا تداوم دفاع توام با بازدارندگی و اقتدار در فضای سایبر را برای ما به ارمغان بیاورد. ما نیازمند شبکه پدافند سایبری در همه حوزه‌ها هستیم و باید از الگوی‌های بومی در این زمینه استفاده کنیم.