kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
به رغم گذشت چند ماه از وقوع زلزله

امام جمعه سرپل ذهاب همچنان در چادر زندگی می‌کند



امام جمعه سرپل‌ذهاب که از ابتدای وقوع زلزله 7/3 ریشتری جان چندین نفر را نجات داده است، با گذشت چند ماه همچنان در چادر زندگی کرده و به‌دنبال خدمت به مردم است.
حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌‌نسب گفت که پیشنهادات متعددی از طرف افراد و مسئولان مطرح شد که در یک مکان مناسب اسکان پیدا کنم ولی به این افراد پاسخ‌ دادم که می‌خواهم همچون سایر مردم در چادر زندگی کنم تا شرایط مساوی با مردم داشته باشم و بهتر بتوانم رنج مردم را درک و فصل سرما را در شرایطی همچون سایر مردم سپری کنم.
وی که با اعضای خانواده‌اش در چادر زندگی می‌کند افزود: برخی روزها بارندگی موجب می‌شد آب به داخل چادر من نفوذ کند و پتوهای داخل چادر را خیس کند و برخی روزها نیز با شرایط تشنگی و گرسنگی در چادر سپری می‌کردیم.
امام جمعه سرپل ذهاب گفت که برای من دیدن درد مردم و مشکلاتشان بسیار سخت و رنج‌آور بود و برای کاستن از میزان ناراحتی زلزله‌زدگان در تقسیم اقلام کمکی مشارکت می‌کردم.
فاطمی‌نسب به فارس اظهار داشت: علمای مازندران سه عدد کانکس برای من ارسال کردند که وقتی ایتام و نیازمندان مراجعه کردند، این کانکس‌ها را به آنها دادم.
فاطمی‌نسب افزود: چادر من در محل تخریب محل زندگیم دایر شد تا مردم برای مراجعه با سردرگمی مواجه نشوند و دفتر امام جمعه پناهگاه مردم است و مردم شبانه‌روز به چادر من مراجعه می‌کنند. من نیز به چادر مردم مراجعه می‌کنم و در جریان مشکلات و خواسته‌های آنان قرار می‌گیرم. تعدادی از مردم ابتدا باور نمی‌کردند امام جمعه در چادر باشد و سپس از نزدیک و طی روزهای متوالی وضعیت را مشاهده کردند و امروز این موضوع اثرات مثبت روانی در شهر به‌دنبال داشته است، چراکه مردم وقتی متوجه شوند مسئولان نیز همچون خودشان شرایط مشابهی دارند، تحمل سختی‌ها برایشان تحمل‌پذیر می‌شود.
امام‌ جمعه سرپل ذهاب گفت که مردم ایران زلزله‌زدگان را تنها نگذاشتند و دولت هم خدماتی داشته ولی انتظار این است که قرص و محکم‌تر پای کار باشد و اگر کمک خیران نبود، دولت این بحران را به سادگی نمی‌توانست مدیریت کند و انتقاداتی نیز به وضعیت و نحوه مدیریت بحران است.
وی افزود: فصل گرما نزدیک است و احتمال شیوع بیماری وجود دارد و احتمال افزایش افسردگی و چالش بیشتر شدن نیازها نیز وجود دارد که تسهیلات در نظر گرفته شده برای باسازی واحدهای مسکونی تخریب شده کافی نیست.
مردم این منطقه پس از طی کردن دوران دفاع مقدس و مشکلات متعدد نباید الان با مشکلات بیشتری درگیر شوند و تسهیلات باید بیشتر و با سرعت بیشتری اعطا شود و مردم نباید درگیر بروکراسی اداری شوند.