kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
وقوع گردوخاک در 5 استان

بارندگی‌ها امروز و فردا ادامه دارد

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای از ادامه بارندگی‌ها در بخش‌هایی از کشور طی امروز و فردا خبر داد.

بنا بر اعلام این سازمان، امروز بارش باران و برف و وزش باد همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌های کوهستانی همراه با کولاک برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان،کردستان، کرمانشاه و بارش باران و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و بارش برف درمناطق کوهستانی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در استان‌های لرستان، همدان، ایلام، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال و شرق خوزستان و بارش برف همراه لغزندگی جاده‌های کوهستانی در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.
همچنین امروز وزش باد شدید جنوبی و خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود که احتمال اختلال در حمل‌ونقل به خصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های استان خوزستان و بوشهر وجود دارد.
فردا نیز بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و بارش برف درمناطق کوهستانی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در جنوب ایلام، شمال خوزستان، جنوب لرستان و استان گلستان، بارش باران و برف در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.
 در این روز وزش باد شدید همراه با گردوخاک در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رخ خواهد داد که موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط به ویژه استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خواهد شد.همچنین وزش باد جنوب شرقی طی امروز موجب مواج شدن سواحل خلیج‌فارس در استان‌های خوزستان و بوشهر خواهد شد. بر این اساس لازم است برای تردد شناورهای سبک در این نواحی محدودیت لازم در نظر گرفته شود.با توجه به پیش‌بینی وضع هوا، انجام اقدامات زیر توصیه می‌شود: 1- تجهیز به وسایل گرمایش و زمستانی بخصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق با احتمال بارش برف یا کولاک برف. 2- با توجه به تشدید بارش در برخی نقاط یاد شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد، بنابراین بکارگیری نکات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب توصیه می‌شود.3- هشدارهای هواشناسی با جزئیات بیشتردر مورد هریک از استان‌ها از مراکز پیش‌بینی استان قابل دسترسی است.