kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

خشم صهیونیست‌ها از فساد نتانیاهو/ مردم در تل‌آویو به خیابان‌ها ریختند

هزاران تن از ساکنان تل‌آویو برای چندمین بار با برگزاری تظاهرات گسترده با عنوان «تظاهرات ننگ» در مرکز شهر تل‌آویو خواستار استعفای نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه فاسد وی شدند.
سرویس خارجی-

هزاران صهیونیست ظهر روز جمعه برای چندمین بار با برگزاری تظاهرات در مرکز شهر تل‌آویو و سردادن شعارهایی از جمله «نتانیاهو فاسد و مجرم است و باید برکنار شود»، خواستار استعفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه فاسد وی شدند.
تظاهرکنندگان که در میدان تئاتر ملی گرد آمده بودند پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که به زبان عبری و انگلیسی بر روی آنها نوشته شده بود: «بای بای بی‌بی» که مختصر نام بنیامین نتانیاهو، است و بر روی برخی دیگر از این پارچه‌ ‌نوشته‌ها جمله «نخست‌وزیر مجرم» نوشته شده بود.
بر اساس آخرین نظرسنجی که مرکز نظرسنجی «اسمیث» برای روزنامه صهیونیستی معاریو انجام داده، نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند نتانیاهو فاسد است و باید بگوید که به وظیفه‌اش عمل نکرده یا از سمتش استعفا کند.
طی ماه‌های گذشته صهیونیست‌ها بارها علیه فساد نتانیاهو و دولت وی تظاهرات کرده و خواستار استعفای او شده‌اند. این تظاهرات نیز پس از آن برگزار شد که پلیس رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته رسما نتانیاهو را به خیانت در امانت و دریافت رشوه متهم کرد. دادستانی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته نتانیاهو را در 4 پرونده فساد متهم دانست اما نتانیاهو این اتهامات را رد کرد و مدعی شد برخی طرف‌های سیاسی در تلاش برای براندازی او هستند.
10 سال زندان در انتظار نتانیاهو
 نتانیاهو در سه پرونده مهم از جمله پرونده موسوم به 1000 (دریافت هدایا از بازرگانان)، پرونده موسوم به2000 (ارتباط با آرنون موزس) مسئول روزنامه یدیعوت آحرونوت و پرونده 3000 در ارتباط با (خرید زیردریایی از آلمان) متهم به فساد شده است. برخی اتهامات علیه نتانیاهو را قطعی می‌دانند و معتقدند تاخیر در بازداشت او مربوط به مسائل سیاسی و نفوذ بالای وی می‌باشد. اگر تنها یکی از اتهام‌های نتانیاهو از جمله دریافت رشوه ثابت شود، به موجب قانون رژیم صهیونیستی، او باید 10 سال زندانی شود.
در همین رابطه «افیخای مندلبلیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی گفته: «دادستانی اسرائیل با استقلال کامل حکم خود درباره متهم بودن و یا عدم صحت اتهامات فساد علیه نتانیاهو صادر خواهد کرد... نمی‌دانم که تصمیم نهایی چه خواهد بود اما قطعا این حکم طبق قانون و بر پایه ادله صادر خواهد شد.»