kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

جولان باندهای تبهکار در ریودوژانیرو ارتش برزیل وارد معرکه شد

باندهای تبهکار روز گذشته به خیابان‌های ریودوژانیرو یورش بردند و ارتش برزیل را مجبور کردند تا نیروهای خود را به مناطق مختلف این شهر اعزام کند.

در پی افزایش زورگیری از جهان‌گردان توسط باندهای تبهکار در این شهر بزرگ برزیل، وضعیت اضطراری در این شهر اعلام شده است. ارتش برزیل از نیروهای پلیس مستقر در محله‌های حومه ریودوژانیرو که عمدتا در کنترل باندهای مواد مخدر هستند، برای تسلط بر اوضاع و سرکوب شورشیان کمک گرفتند. در گذشته نیز ارتش برای تامین امنیت مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک‌های تابستانی ۲۰۱۶ وارد عمل شده بود. امسال در جریان جشن‌های خیابانی سالانه در ریو، صحنه‌هایی از آشوب و هرج‌ومرج، مواردی از درگیری‌های مسلحانه و غارت مردم دیده شد. دست‌کم سه مامور پلیس در درگیری‌های خشونت‌آمیز حاشیه این کارناوال سالانه کشته شده‌اند.
میشل تامر رئيس‌جمهور برزیل جمعه در کاخ ریاست جمهوری در برازیلیا گفت: «جرایم سازمان‌یافته حدودا کل ایالت ریودوژانیرو را احاطه کرده است. این مرضی است که در حال گسترش در کشورمان است و مردم ما را تهدید می‌کند. برای همین تصمیم به مداخله گرفتیم. دولت ما پاسخی محکم و قاطع خواهد داد. عملیات ارتش تا پایان سال ادامه خواهد داشت.»