kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

کارشکنی مدیریت دانشگاه تهران علیه مرکز مطالعات انقلاب اسلامی(خبر ویژه)

رئیس دانشگاه تهران در ادامه اقدامات غیرقانونی یک باند ناسالم علیه «مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی»، اقدام به تغییر اساسنامه این مرکز و واگذاری بلاوجه آن به دانشکده معارف کرد!



شنبه گذشته در همین ستون خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه طیف مسئله‌دار مذکور در پی تغییر ماهیت و اساسنامه مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی می‌باشند و در مقابل صدور احکام مربوط به اعضای شورای سیاستگذاری «مرکز» (آقایان دکتر پارسانیا، کچوئیان، صادقی‌مقدم و ملکوتیان) و نیز احکام مدیران گروه‌های علمی این مرکز و جذب هیئت علمی کارشکنی کرده‌اند.
گزارش‌ها حاکی از آن بود که طیف مسئله‌دار و ذی‌نفوذ در مدیریت دانشگاه تهران دنبال انحلال مرکز مطالعات انقلاب اسلامی یا انتزاع آن از رشته علوم سیاسی و تبدیل آن به یک گروه فرعی در دانشکده معارف هستند.
اکنون خبر می‌رسد درحالی‌که مطابق اساسنامه «مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران» هرگونه تغییر در اساسنامه مرکز منوط به پیشنهاد شورای سیاستگذاری مرکز و تصویب در «هیئت امنا»ی دانشگاه است، رئیس دانشگاه ضمن عدم صدور احکام شورای سیاستگذاری، ابتدا اساسنامه را به طور غیرقانونی - بدون پیشنهاد شورای سیاست‌گذاری - در هیئت‌رئیسه تغییر داد و در دومین اقدام غیرقانونی، درحالی‌که رئیس مرکز طبق اساسنامه، باید با پیشنهاد شورای سیاستگذاری مرکز به رئیس دانشگاه تغییر کند، رئیس جدید مرکز را بنا به پیشنهاد رئیس دانشکده معارف  منطبق با اساسنامه جدید که نه به پیشنهاد صادر نموده است.
این درحالی است که صرفنظر از شخصیت حقیقی فرد معرفی شده، پیشنهاد رئیس دانشکده معارف، غیرقانونی و معاونت در اقدامی غیرقانونی است چراکه طبق اساسنامه «مرکز»، سمتی برای ارایه پیشنهاد رئیس مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی نداشته است. بالتبع، حکم رئیس دانشگاه نیز چون برخلاف اساسنامه و متوقف بر مقدمات غیرقانونی است فاقد وجاهت، بلااثر و باطل است. با عنایت به اینکه هرگونه تصرفات فرد منصوب چون برخلاف مقررات صادر شده است موجب مسئولیت‌ قانونی وی، رئیس دانشکده معارف و رئیس دانشگاه خواهد شد که توجه مسئولان سازمان بازرسی را به عنوان دستگاه ناظر می‌طلبد.
یادآور می‌شود مدیریت دانشگاه تهران 3 سال است در مقابل فعالیت‌‌های آموزشی و پژوهشی مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی کارشکنی می‌کند.