kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
به یاد شهید سید مهرداد مجدزاده

از مبارزه با ضدانقلاب تا جبهه‌های جنگ(حدیث دشت عشق)

تیر ماه سال 1334 در اصفهان متولد؛ اما به دلیل شغل پدرش به استان خوزستان منتقل شد. او در سنین جوانی که در زمینه علم اخلاق و معارف اسلامی بهره کافی داشت به یک استاد دلسوز برای ارزش‌های اسلامی تبدیل شده بود که عمرش صرف آموزش احکام الهی و اصول انقلابی گردید.


همزمان با گسترش نهضت انقلاب اسلامی شروع به فعالیت در زمینه تکثیر اعلامیه، برگزاری جلسات شبانه با انقلابیون و دیگر شیوه‌های مبارزاتی کرد. او حتی در مسجد طالب‌زاده و مکتب قرآن اهواز با سخنرانی‌های روشنگرانه‌اش ماهیت رژیم پهلوی را نزد اذهان عمومی برملا ساخت.
شهید مجدزاده به کسب علم و دانش‌اندوزی اهمیت فراوان می‌داد و همین شد که در رشته حسابداری دانشکده نفت تهران به ادامه تحصیل بپردازد، اما در عین حال بعد از پیروزی انقلاب از نقش ارزنده خود در راه هدایت نسل جوان غافل نماند.بیشتر شاگردانش جوان بودند و گیرایی کلامش باعث شده بود حتی از شهرستان‌های دیگر برای حضور در محضر استاد به سوی اهواز بیایند، درس‌هایی از نهج‌البلاغه مجموعه‌ای جذاب از سخنرانی‌های اوست که در بخش رادیویی سازمان رادیو و تلویزیون استان خوزستان در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۰ پخش می‌شد.  همچنین ندای بصیرت‌افزایی او در جهاد، سپاه، امور تربیتی نهضت سوادآموزی صنعت نفت، مرکز تربیت معلم، رادیو و شهرهای مختلف استان باعث تربیت انسان‌های متدینی شد. شهید مهرداد مجدزاده با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در بهمن 61 ردای سرخ شهادت را در منطقه رقابیه به تن کرد و به همرزمان شهیدش پیوست.