kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
اولین نشست کادر سرپرستی برگزار شد

برنامه‌های کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ ورزشکار به اندونزی اعزام می‌شوند

دبیر کمیته ملی المپیک می‌گوید تعداد نفرات کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا بین 500 تا 800 ورزشکار است.

سرویس ورزشی-

با توجه به عملیاتی شدن برنامه‌های کاروان ورزشی اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اولین نشست کادر سرپرستی صبح دیروز با حضور نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در محل مرکز نظارت بر تیم‌های ملی برگزار شد.
در این نشست که سجادی سرپرست کاروان و تعدادی از مسئولان کمیته ملی المپیک حضور داشتند، گزارشاتی از فعالیت‌های صورت گرفته اعلام و برنامه‌های پیش رو نیز تشریح شد.
در ابتدای این نشست سرپرست کاروان اعزامی ایران با تاکید بر هماهنگی هر چه بیشتر تمامی واحدهای کمیته ملی المپیک و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی جهت پیشبرد اهداف کادر سرپرستی اظهار داشت: علیرغم تمام اطلاعاتی که از پراکندگی اماکن برگزاری مسابقات در شهرهای جاکارتا و پالمبانگ و همچنین ضعف ستاد برگزاری بازی‌ها داریم، مطمئنم با اتحاد و همدلی این تیم و همچنین رابطه خوب و نظام مندی که با وزارت ورزش و فدراسیون داریم و خواهیم داشت این ماموریت را به خوبی پشت سر می‌گذاریم.
در این نشست، رحیمی و اسلامیان گزارش‌هایی را از وضعیت میزبانی بازی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته ارائه دادند و مقرر شد تا باقی فعالیت‌ها نیز با قدرت پیگیری شود.
در این نشست و پس از ارائه گزارش واحدهای فنی، امنیت، رسانه ، اسکان و تشریفات مقرر شد تا جهت هماهنگی هر چه بیشتر، نشست‌های ستاد اعزام دوشنبه هر هفته در محل مرکز نظارت بر تیمهای ملی برگزار شود.
مشخص شدن تعداد ورزشکاران کشورمان
در بازی‌های آسیایی
خبر دیگر درخصوص بازی‌های آسیایی جاکارتا اینکه دبیرکل کمیته ملی المپیک دیروز اعلام کرد تعداد نفرات کاروان ورزشی ایران در این مسابقات بین 500 تا 800 نفر است.
شاهرخ شهنازی در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار داشت: ما دو نوع رشته داریم. یکسری رشته‌هایی که براساس برآورد کارشناسی مدال آور هستند و یکسری رشته‌هایی که پیش‌بینی می‌شود به مرحله مدال آوری نخواهند رسید. اگر تنها رشته‌های مدال آور به بازی‌های آسیایی اعزام شوند تعداد نفرات حدود ۵۰۰ نفر خواهد بود. اگر کل رشته‌ها اعم از مدال آور و غیر مدال آور اعزام گردند به حدود ۸۰۰ نفر خواهند رسید. وی افزود: در مجموع ستاد این نظر را دارد که بین کمی و کیفی عدد مطلوبی را انتخاب کند. به‌علاوه بعضی از رشته‌ها پایه هستند و با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده نظر مثبتی در مورد آنها وجود دارد. تعدادی از رشته‌ها نیز علیرغم اینکه مدال آور نیستند توانسته‌اند کسب سهمیه المپیک کنند و نگاه ویژه‌ای به آنها می‌شود. در مورد رشته‌هایی که بانوان شانس حضور دارند ولی شانس مدال ندارند نیز از آنجا که شرکت بانوان مغتنم است توجه‌ای ویژه‌ای به این بخش
می‌شود.
چه رشته‌هایی به جاکارتا می‌روند؟
اما چه رشته‌های ورزشی قرار است در بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت کنند؟! رضا صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک در این باره گفت: در این رابطه ستاد اجرایی به ریاست وزیر ورزش و جوانان شکل گرفته است و جلسات هفتگی داریم که هفته گذشته بحث‌های جدی در این خصوص انجام شد تا زودتر وضعیت تیم‌ها و رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا مشخص شود. الان در مسیر بررسی و کارشناسی انتخاب تیم‌ها و همچنین بهتر اعزام شدن تیم‌ها به بازی‌های جاکارتا هستیم و در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی در پاسخ به این پرسش که بودجه باقی مانده کمیته ملی المپیک چه زمانی واریز خواهد شد گفت: تا امروز با حمایت وزارت ورزش و جوانان توانسته‌ایم در زمینه تزریق بودجه روند خوبی داشته باشیم. سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه‌ای درخصوص بودجه کمیته ملی المپیک در سال ۹۷ انجام داده است که از این بابت از مجلس و دولت تشکر می‌کنم و امیدوارم با استراتژی‌هایی که در این خصوص صورت گرفته، حضور فعالی در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشته باشیم و با تمام توان در این بازی‌ها شرکت کنیم.
رئیس‌کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: با حمایت‌هایی که تا به امروز دولت و مجلس به حوزه ورزش داشته است، من مطمئنم در سال ۹۷ مشکلاتمان کمتر از سال ۹۶ خواهد بود.