kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

اخبار کوتاه از فوتبال


برانکو: مسلمان با اجازه من به مشهد رفته است
برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در اولین تمرین تیمش پس از پیروزی مقابل نسف قارشی ازبکستان درباره بازی بعدی تیمش مقابل السد گفت: السد کیفیت بالاتری دارد و یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین بازی‌های آسیا است. می‌دانیم حریف قدر و سختی در پیش داریم. می‌توانم بگویم که در تاریخ قطر السد بهترین تیم است. بازیکنانی مانند پورعلی گنجی و ژاوی با بازی در این تیم، کیفیت خوبی به آنها داده است. ما بازی آنها را آنالیز کرده‌ایم و آنالیزی که دیدیم این بود که تیم متعادل و خوبی در اختیار دارند.سرمربی پرسپولیس ادامه داد: نیازی نیست که بگویم بازی با آنها سخت و نتیجه آن نامعلوم است. در لیگ قهرمانان آسیا تیم ضعیف وجود ندارد.برانکو در ادامه درباره غیبت محسن مسلمان در تمرین پرسپولیس تصریح کرد: او به خاطر یک کار شخصی از ما اجازه گرفت و به مشهد رفت.او همچنین درباره افزایش ملی‌پوشان پرسپولیس و در اختیار نداشتن آنها پیش از دیدار با السد گفت: به علیپور به خاطر بازی‌ها و گل‌هایی که می‌زند تبریک می‌گویم و به خاطر اینکه به تیم ملی دعوت شده است، دوباره به او تبریک می‌گویم. خوشحالم که با بازی خوب و گل‌های زیادی که به ثمر رساند خودش را به تیم ملی تحمیل کرد. خیلی مهم نیست که ملی‌پوشان ما امروز در تمرین حضور ندارند. ما همیشه به دنبال این هستیم که به تیم ملی کمک کنیم.سرمربی پرسپولیس درباره نیمکت‌نشینی ادامه‌دار کمال کامیابی‌نیا و محسن مسلمان بیان کرد: کمال مصدوم بود. ما برنامه‌ریزی که داریم این است که بازیکنانی که کمتر بازی کرده‌اند به فرم اصلی‌شان برگردند.برانکو درباره صحبت‌های گرشاسبی مبنی بر اینکه سرمربی پرسپولیس هیچ‌گونه لیستی برای تمدید قرارداد با بازیکنان مد نظرش به باشگاه نداده است، گفت: ما لیست را داده‌ایم اما هنوز مذاکره با بازیکنان آغاز نشده است. این کار در روزهای آینده پیگیری می‌شود و بارها هم گفته‌ایم که روی همه بازیکنانمان حساب باز کرده‌ایم.
پیشنهاد فوتسال ژاپن برای بازی دوستانه با ایران
تیم‌ ‌ملی فوتسال ژاپن بعد از شکست در فینال جام ملت‌های آسیا پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه با ایران داده است. تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران بعد از قهرمانی در پانزدهمین دوره از جام ملت‌های آسیا روز سه‌شنبه به میهن بازگشت و کمیته‌ فوتسال در حال برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی تیم‌ ‌ملی برای جام جهانی ۲۰۲۰ است.در این میان ایران به چند کشور صاحب نام در فوتسال پیشنهاد بازی دوستانه داده است و نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا نیز به دنبال برگزاری بازی دوستانه با ایران است.عباس ترابیان درباره این موضوع، بیان‌ کرد: ژاپنی‌ها در حاشیه مسابقات جام ملت‌های آسیا پیشنهاد برگزاری دیداری دوستانه با تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران را دادند. صحبت‌های اولیه برای برگزاری این بازی صورت گرفته است اما هنوز چیزی قطعی نیست.رئیس‌کمیته‌ فنی فوتسال هم‌چنین در ادامه‌ از قطعی شدن بازی با برزیل خبر داد و افزود: در آبان ماه سال ۱۳۹۷ دو بازی در برزیل خواهیم داشت و به دنبال این هستیم که برزیل هم در سپتامبر ۲۰۱۹ به ایران بیاید.
واکنش اوکتاویو به احتمال قطع همکاری با فوتبال ساحلی
سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی تاکید کرد که به زودی برای ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال به ایران می‌آید.
رقابت‌های فوتبال ساحلی پرشین کاپ در حالی به میزبانی ایران برگزار شد که مارکو اوکتاویو سرمربی تیم ملی به دلایل شخصی نتوانست این تیم را در این مسابقه‌ها همراهی کند و دستیار او عباس هاشم‌پور سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت.اوکتاویو که بعد از کسب رده سوم رقابت‌های بین قاره‌ای امارات به مرخصی رفته بود، در بازگشت به ایران ماندگار نبود و باز هم تهران را ترک کرد تا اینکه محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه او بدون اجازه تهران را ترک کرده گفت: اوکتاویو به دلایل شخصی تهران را ترک کرده ‌اما این برای ما قابل قبول نبود و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.او در واکنش به این موضوع که آیا با اوکتاویو قطع همکاری می‌کنند هم تاکید کرد که این موضوع از سوی فدراسیون فوتبال مطرح نیست و فقط قرارداد اوکتاویو از نظر قانونی پیگیری خواهد شد.اوکتاویو اما درباره اتفاقات ماه‌های اخیر و اظهارات محمدرضا ساکت اظهار کرد: متاسفانه من به خاطر مسائل خانوادگی مجبور به ترک اضطراری ایران شدم اما این موضوع را به اطلاع دپارتمان فوتسال ساحلی رسانده بودم.سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی با بیان اینکه بعد از نوروز ۹۷ به ایران بازمی‌گردد افزود: بعد از بازگشت به ایران به سراغ پروژه بسیار زیبای خودمان که تا جام جهانی ادامه دارد خواهیم رفت.
منتظری بازی با الهلال را از دست داد
تیم فوتبال استقلال سه‌شنبه شب مقابل الریان قطر به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت ولی این امتیاز ارزشمند بدون دردسر هم نبود چرا که از قطر خبر می‌رسد پژمان منتظری مدافع ملی‌پوش استقلال در آن دیدار مصدوم شده و به طور قطع مصاف حساس استقلال برابر الهلال عربستان را از دست می‌دهد. استقلال سه‌شنبه هفته آینده در عمان به مصاف الهلال می‌رود.
فغانی دیدار نمایندگان کره و چین را سوت می‌زند
بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری ایران دیدار دو تیم سوون سامسونگ کره جنوبی با شانگهای شهنوا چین را قضاوت می‌کنند. دیدار دو تیم سوون سامسونگ کره جنوبی با شانگهای شهنوا چین از گروه E رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا در حالی روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در کره جنوبی برگزار می‌شود که علیرضا فغانی به عنوان داور وسط و رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی را بر عهده‌ دارند.همچنین داور چهارم این بازی دای پویال از فیلیپین، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا از استرالیا و ناظر داوری از کشور امارات است.