kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

لغو اعزام تیم‌های ملی ایران به کاراته وان دوبی

در حالی که دومین مرحله از رقابت‌های کاراته وان در سال ۲۰۱۸ تا سه روز دیگر به میزبانی دوبی آغاز می‌شود اما فدراسیون به دلیل کمبود بودجه تیم ملی را اعزام نمی‌کند.


دومین مرحله از کاراته وان سال ۲۰۱۸ از ۲۸ بهمن ماه به میزبانی دوبی آغاز می‌شود و در حالی که سایر کشورها برنامه‌ریزی‌های خوبی برای حضور ملی‌پوشانشان دارند اما فدراسیون کاراته با کمبود بودجه مواجه است و تیم ملی را اعزام نخواهد کرد.
البته قرار است برخی از ملی‌پوشان با هزینه شخصی خود در کاراته وان دوبی شرکت کنند. حضور در این رقابت‌ها از این نظر دارای اهمیت است که کاراته‌کاها باید امتیازات لازم را کسب کنند و بتوانند جزو ۵۰ نفر برتر رنکینگ خود قرار گیرند تا بتوانند از کاراته وان ترکیه که امتیازات رنکینگ صفر می‌شود در رقابت‌های کاراته وان بتوانند امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک را کسب کنند.
در بخش زنان حضور در کاراته وان‌ها بیشتر احساس می‌شود تا تعداد بیشتری از ملی‌پوشان بتوانند جزو ۵۰ نفر برتر رنکینگ خود قرار گیرند. البته فدراسیون کاراته در تلاش است تا شرایط حضور ملی‌پوشان در کاراته وان هلند را فراهم کند.
تیم ملی کومیته مردان ایران در نخستین کاراته وان سال ۲۰۱۸ که به میزبانی پاریس برگزار شد توانست با دو مدال طلا و سه برنز عنوان قهرمانی را کسب کند و در بخش زنان نیز طراوت خاکسار مدال برنز را کسب کرد و در مجموع بر سکوی سوم ایستاد.
لازم به یادآوری است که پیش از این اعلام شده بود که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون کاراته، شاید اردوی این تیم برای رقابت‌های کاراته وان تشکیل نشود.