kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
وداع تلخ کاله در خانه و شگفتی سازی خاتم اردکان یزد

نبرد شهرستانی‌ها و تهرانی‌ها در نیمه نهایی لیگ برتر والیبال

تیم‌های خاتم اردکان، پیکان، شهرداری تبریز و بانک سرمایه با برتری مقابل حریفان خود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های پلی‌آف لیگ برتر والیبال صعود کردند.

 

دومین بازی از مرحله نخست پلی‌‌آف رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور عصر دیروز با انجام چهار دیدار در شهرهای تهران،یزد،گنبد و مازندران برگزار شد. در جذاب‌ترین دیدار دور برگشت مرحله پلی‌آف از ساعت ۱۷:۳۰ و در سالن پیامبر اعظم تیم کاله مازندران میزبان شهرداری تبریز بود که شاگردان بهروز عطایی با وجود نیاز مبرم به پیروزی به دلیل باخت در دیدار رفت، در مقابل تشویق‌های هوادارانشان برابر میهمان هرچند دو ست باخته را جبران کردند و کار را به ست پنجم کشاندند اما در پایان با نتیجه سه بر دو شکست خوردند تا وداعی تلخ با لیگ برتر داشته باشند.در سوی دیگر شاگردان عادل بناکار که با تمان توان وارد زمین شده بودند از همان ابتدا هماهنگ‌تر از حریف جوانشان کار کردند و موفق شدند ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۳-۲۵،
۲۱-۲۵، ۲۵-۲۳، ۲۵-۲۰ و ۱۳-۱۵ از آن خود کنند و باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف خاتم‌ اردکان بروند.
در دیگر دیدارهای دور برگشت تیم پیکان تهران با نتیجه سه بر صفر شهرداری ورامین را شکست داد و باید در نیمه نهایی با بانک سرمایه دیدار کند. در این دیدار که از ساعت ۱۵ و در خانه والیبال و در حضور ۴۰۰ تماشاگر برگزار شد تیم پیکان تهران میزبان شهرداری ورامین بود که در پایان موفق شد با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد تا با دو بردی که در بازیهای قبل به دست آورد به مرحله نیمه نهایی صعود کند. در سوی مقابل شاگردان محمد ترکاشوند که در بازی رفت در خانه عملکرد ضعیفی داشتند، هرچند با تشویق های پرشور تماشاگرانشان در خانه والیبال بازی قابل قبولی را ارائه داند اما مغلوب کار تیمی خوب پیکان شدند و با این دو شکست از گردونه رقابت ها کنار رفتند.
خاتم‌ اردکان هم سایپا را برد و به جمع چهار تیم پایانی صعود کرد.در این دیدار که از ساعت ۱۷ و در یزد برگزار شد  تیم‌خاتم اردکان میزبان تیم سایپا تهران بود که در پایان موفق شد دست به کار بزرگی بزند و همانند دیدار رفت نارنجی‌پوشان را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد و راهی مرحله نیمع نهایی شود.
در سوی مقابل سایپا که با عملکرد خیره‌کننده‌اش در مرحله گروهی در رده دوم قرار گرفت برابر تیم رده هفتمی خاتم کاری از پیش نبرد و با قبول دومین شکست برابر این تیم از صعود به نیمه‌ نهایی بازماند.
 بانک سرمایه هم سه بر صفر از سد هاوش گنبد گذشت. در این دیدار تیم میزبان که در بازی رفت با نتیجه سه بر صفر مغلوب بانک سرمایه مدافع عنوان قهرمانی شده بود و برای زنده نگه داشتن امید هایش برای حضور در مرحله نیمه نهایی به خلق شگفتی نیاز داشت از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن مملو از تماشاگر المپیک گنبد میزبان بانک سرمایه بود که در پایان با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار
رفت‌.
دیدارهای مرحله نیمه نهایی روز چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و هر تیمی که دو برد از سه بازی کسب کند راهی دیدار پایانی می‌شود.
نتایج کامل دیدارهای دور برگشت مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:
*پیکان تهران ۳ .................. شهرداری ورامین صفر
(۲۵-۲۱، ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۱)
*خاتم اردکان ۳............................ سایپا تهران صفر
(۲۵-۲۰، ۲۷-۲۵، ۲۸-۲۶)
*هاوش گنبد صفر ........................... بانک سرمایه ۳
(۲۲-۲۵، ۲۵-۲۷، ۱۹-۲۵)
*کاله مازندران ۱ ......................... شهرداری تبریز ۳
(۲۳-۲۵، ۲۱-۲۵، ۲۵-۲۳، ۲۵-۲۰، ۱۳-۱۵)
برنامه دیدارهای مرحله نیمه نهایی:
*بانک سرمایه ...................................................... پیکان تهران
*شهرداری تبریز ................................................ خاتم اردکان