kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

7 نظامي صهيونيست در کرانه غربی بر اثر انفجار بمب زخمی شدند

هفت نظامي صهيونيست بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌اي در کرانه باختری زخمی شدند.





به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، دیروز خودروی حامل نظامیان صهیونیست بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی شهر «اریحا» هدف قرار گرفت و بر اثر آن، هفت نظامی صهیونیست زخمی شدند. این نخستین بار طی ماه‌های اخیر است که یک خودروی ارتش صهیونیستی هدف انفجار بمب قرار می‌گیرد.
از شهر قدس نیز خبر رسید که بيش از 100 تن از شهرک‌نشينان صهيونيست صبح دیروز وارد مسجد الاقصي شدند. در این میان، نيروهاي پليس رژيم ‌اشغالگر صهيونيستي با يگان‌هاي ويژه خود از شهرک‌نشينان حمايت مي‌کنند.
تصميم زندانيان فلسطيني
«عيسي قراقع» رئيس هيئت رسيدگي به امور اسيران فلسطيني در تشکيلات خودگردان فلسطين گفت: «زندانيان فلسطيني که بدون محاکمه در زندان‌هاي اسرائيل بازداشت هستند، تصميم گرفتند براي مقابله با سياست‌هاي ظالمانه اين رژيم، دادگاه‌هاي نظامي آن را از امروز پنجشنبه تحريم کنند».
به گزارش خبرگزاري فرانسه از را‌م‌الله، قراقع افزود: زندانيان فلسطيني در بيانيه‌اي از وکلاي مدافع خود خواستند از ورود به دادگاه‌هاي اسرائيل خودداري کنند، و اين موضع بايد موضع ملي و مقدمه‌اي براي تحريم همه دادگاه‌هاي نظامي اسرائيل باشد.
بر اساس قوانين رژیم صهیونیستی، تل‌آويو مي‌تواند هر فرد را بدون تفهيم اتهام و محاکمه به مدت شش ماه زنداني کند و اين دوره براي مدت نامعلومي قابل تمديد است.
سازمان‌هاي حقوق بشري مي‌گويند اقدام اسرائيل در بازداشت اداري فلسطيني‌ها نقض آشکار حقوق اساسي آنان است و اين امر يکي از عوامل اصلي اعتراض‌هاي فلسطيني‌ها بر ضد اقدامات اسرائيل است.