kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

پلیس رژیم صهیونیستی: فساد نتانیاهو قطعی است تحت تعقیب قرارش دهید

پلیس رژیم صهیونیستی رسما خواستار پیگرد قضایی نخست‌وزیر این رژیم به اتهام ارتشاء، کلاهبرداری و سوءاستفاده از اموال عمومی شد.





پلیس رژیم صهیونیستی بعدازظهر روز سه‌شنبه پس از انجام تحقیقاتی ۱۴ ماهه پیرامون اتهامات مطرح شده علیه «بنیامین نتانیاهو» درخصوص دریافت غیرقانونی هدایای گران قیمت از تجار و صاحبان کسب و کار (رشوه‌خواری)، رسما از دادستان کل این رژیم خواست نتانیاهو را تحت پیگرد قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اتهامات مزبور به دنبال انجام دو تحقیق جداگانه تحت عناوین پرونده ۱۰۰۰ و پرونده ۲۰۰۰ مطرح شد. در پرونده ۱۰۰۰، اتهاماتی درخصوص دریافت هدایای چندین هزار دلاری از تجار و صاحبان ثروتمند و بانفوذ حوزه کسب و کار علیه نتانیاهو و همسرش، (سارا) مطرح شده است.
اتهام مطروحه در پرونده ۲۰۰۰ نیز توافقی است که گفته می‌شود میان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یک روزنامه محلی جهت پوشش مثبت رویدادها و تحولات داخلی رژیم صهیونیستی در ازای سرکوب سایر رسانه‌های رقیب این روزنامه محلی حاصل شده است. سران پلیس رژیم صهیونیستی می‌گویند که به شواهد و مدارک کافی برای پیگرد قضایی نخست‌وزیر وقت دست یافته است. حال اجرای این درخواست رسمی به تصمیم نهایی دادستان کل رژیم صهیونیستی بستگی دارد. از ابتدای سال جاری میلادی، نتانیاهو چندین بار مورد بازجویی قرار گرفته است در حالی که وی به شدت این اتهامات را رد و آنها را نقشه پلیس برای برکناری خود می‌خواند.
از سوی دیگر، اسرائیلی‌ها نیز چند هفته‌  است که مقابل منزل نتانیاهو تظاهرات کرده و خواستار برکناری وی به دلیل فساد مالی هستند. همچنین برخی از مقامات این رژیم معتقدند که دست و پا زدن‌های نتانیاهو برای ایجاد جنگ جدید در منطقه، فرار از بحران فساد مالی خویش است!