kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
حجت‌الاسلام تقوی:

انتظار رهبر انقلاب از ما تقویت روحیه جهادی در وزارت کشاورزی است

مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با حضور رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از شخصیت‌های کشوری برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از آیت‌الله عالمی در طول سالیان تصدی ایشان در مقام نمایندگی ولی فقیه، درس‌های زیادی آموختیم و از خدمات و زحمات ایشان بهره‌مند شدیم، ضمن طلب دعای خیر و حلالیت از آیت‌الله عالمی به حجت‌الاسلام تقوی خیر مقدم می‌گویم و امیدوارم قدم‌های مؤثر، بیش از پیش در وزارتخانه با همکاری ایشان برداشته شود.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: باید از این تریبون از مقام معظم رهبری تشکر ویژه‌ای بابت حمایت از کشاورزی و کشاورزان داشته باشم، دغدغه ایشان همواره حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی است، من شهادت می‌دهم که سرمایه‌گذاری برای آب و خاک کشورمان در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است که این مهم با حمایت‌های معنوی و اعتباری مقام معظم رهبری و پیشنهادات رئیس‌جمهور و مجلس محقق شده است.
پس از سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی آیت‌الله حسن عالمی، نماینده سابق ولی فقیه در وزارت جهاد کشاوزی با تبریک حماسه راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن ماه به ملت ایران و رهبری انقلاب گفت: وظیفه امروز همه ما، تبعیت و اطاعت از امام مسلمین تا حد جان و مال است.
آیت‌الله عالمی با بیان اینکه خدمت در وزارت جهاد کشاورزی برای من یک توفیق الهی بود، افزود: از رهبر معظم انقلاب تشکر ویژه دارم که همیشه به بنده لطف داشته‌اند، همچنین از رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری قدردانی می‌کنم که در طول این ۱۴ سال، هرگاه از ایشان خواستیم به وزارتخانه تشریف بیاورند، دریغ نکردند و همچنین از مدیران وزارتخانه به خصوص جناب حجتی، به عنوان وزیر تشکر دارم.
رونمایی از جلد سوم دانشنامه اسلامی کشاورزی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری دیگر سخنران این مراسم بود که در ابتدا متن حکم مقام معظم رهبری را قرائت و با‌ اشاره به زحمات آیت‌الله عالمی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایشان شخصیتی خلاق، خوش‌اخلاق و در عین جایگاه علمی بالا، بسیار متواضع است.
وی همچنین با ‌اشاره به القابی که مقام معظم رهبری برای حجت‌الاسلام تقوی به کار برده است، گفت: اوصافی همچون مدیریت کارآمد و جهادگر ، مسئولیت آقای تقوی را سنگین‌تر می‌کند، ایشان در طول سه دهه اخیر که مسئولیت‌های مهمی را عهده‌دار بوده، ذره‌ای و لحظه‌ای از خط ولایت خارج نشده است در حالی که خیلی‌ها با وجود ادعا، مردود شدند.
سخنران پایانی مراسم تودیع و معارفه، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بود.
حجت‌الاسلام تقوی با تشکر از لطف رهبر معظم انقلاب گفت: امیدوارم شرمنده ایشان نباشم و بتوانم در تصدی این مسئولیت مهم، منشأ خدمت باشم، ایشان از ما انتظار دارد روحیه جهادی را در این وزارتخانه و بلکه میان همه دستگاه‌های اجرایی کشور تقویت کنیم به خصوص اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.