kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

پشت پرده برکناری ناگهانی سرمربی تیم ملی ساحلی

تنها بعد از چند ماه همکاری و رسیدن به عنوان سومی جام بین قاره‌ای ساحلی در امارات، فدراسیون فوتبال از فسخ یک طرفه قرارداد با مربی برزیلی تیم ملی ساحلی خبر داد.



مارکو اوکتاویو سرمربی برزیلی چهار ماه پیش بنا به دعوت کمیته ساحلی فدراسیون فوتبال به ایران برگشت تا دومین تجربه نشستن روی نیمکت رهبری تیم ملی را به دست آورد. تجربه‌ای که توام شد با موفقیتی همچون کسب عنوان سومی رقابت‌های جام بین قاره‌ای در امارات تا اوکتاویو یک بار دیگر روزهای خوشی را سپری کند.
اما این موفقیت در بازگشت کاروان ایران از مسابقات به یکباره تحت‌الشعاع مسائل پیش آمده در همکاری مربی برزیلی با کمیته ساحلی قرار گرفت تا اینکه بعد از دو ماه گمانه‌زنی و غیبت اوکتاویو روی نیمکت و اردوهای تیم ملی سرانجام دبیرکل فدراسیون فوتبال از فسخ یک طرفه قرارداد این مربی و برکناری او از هدایت تیم ملی ساحلی ایران خبر داد.
محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: «مارکو اوکتاویو، سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی بدون اجازه فدراسیون فوتبال از ایران خارج شده و به همین دلیل از سمتش برکنار شده است.»
اما غیبت‌های اوکتاویو در تیم ملی در حالی از دو ماه قبل پنهان مانده بود که ایران در رقابت‌های پرشین کاپ که چندی پیش در جم برگزار شد نیز بدون مربی برزیلی و با هدایت دستیاران ایرانی او به مصاف رقبا رفت. کلید تمام ابهامات در ماجرای برکناری مربی برزیلی به رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان در جامی ملقب «جام موندیالیتو» در برزیل برمی گردد؛ تورنمنتی که پارس جنوبی به نمایندگی ایران در آن حاضر شد و به مقام نایب قهرمانی رسید. در اینجام مارکو اوکتاویو نیز حضور داشت؛ اما نه به عنوان سرمربی ایران؛ بلکه به عنوان سرمربی باشگاه اسپورتینگ لیسبون پرتغال که چندان هم برای او و شاگردانش خوب پیش نرفت؛ چون بین هشت تیم در پله آخر ایستاد.