kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
یک امتیاز ارزشمند استقلال در قطر

شروع طوفانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس که فصل گذشته به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یافته بود، فصل جدید لیگ قهرمانان قاره کهن را با یک پیروزی پرگل آغاز کرد و تیم نسف قارشی را برد.




در ادامه رقابت‌های هفته اول لیگ قهرمانان فوتبال آسیا و از ساعت ۱۷:۱۵ دیروز تیم پرسپولیس به مصاف نسف قارشی ازبکستان رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید.در این بازی که در ورزشگاه آزادی و در حضور 30 هزار تماشاگر انجام شد گادوین منشا (۲۰) و علی علیپور (۶۷ و ۷۲) برای پرسپولیس گلزنی کردند.
برانکو ایوانکوویچ پرسپولیس را در این مسابقه با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی(کاپیتان)، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، حسین ماهینی (۸۸ - سیامک نعمتی)، محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده (۸۵ - بشار رسن)، وحید امیری (۷۴ - وحید امیری)، گادوین منشا و علی علیپور به زمین فرستاد.
علی علیپور مهاجم پرسپولیس در دقیقه ۸ اولین خطر این تیم را روی دروازه تیم ازبکستانی ایجاد کرد ولی این موقعیت او راه به جایی نبرد. در همین دقیقه، تماشاگران حاضر در ورزشگاه علی کریمی بازیکن شماره ۸ سابق خود را بعد از ماجرای برنامه نود و صحبتهای کارلوس کی روش تشویق کردند.گادوین منشا در دقیقه ۱۰ دومین فرصت جدی گلزنی پرسپولیس را به دست آورد ولی ضربه «قیچی برگردان» او راه به جایی نبرد. بعد از آن پرسپولیس برای دقایقی تمرکزش را از دست داد و تعداد پاسهای‌اشتباه بازیکنان این تیم افزایش یافت. سرانجام گادوین منشا در دقیقه ۲۰ با یک ضربه سر و روی پاس وحید امیری توانست اولین گل سرخپوشان را به ثمر برساند.بعد از این گل دقایقی بازیکنان نسف قارشی بر بازی مسلط شدند و حتی شوت بازیکنان این تیم در دقیقه ۳۳ با اختلاف کم از دروازه پرسپولیس اوت شد. پرسپولیس هم در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول صاحب چند فرصت دیگر شد که این موقعیتها از دست رفت و نیمه اول با همان یک گل به اتمام رسید.
نیمه دوم، مسابقه با حملات و فشار پرسپولیس آغاز شد تا سرخپوشان بتوانند تعداد گلهای خود را افزایش بدهند ولی سریال پاسهای‌اشتباه سرخپوشان در این نیمه هم ادامه داشت. هرچند نماینده ایران در اکثر دقایق بر بازی مسلط بود ولی پاسهای ناسالم و کم دقت آنها باعث می‌شد تا بازیکنان نسف صاحب توپ شوند. ازبکها حتی در یک ضد حمله می‌توانستند دروازه پرسپولیس را باز کنند که علیرضا بیرانوند شوت بازیکن نسف را دفع کرد.بازی هجومی پرسپولیس در نیمه دوم در دقیقه ۶۷ نتیجه داد. علی علیپور که در حال حاضر آقای گل لیگ برتر ایران است، در این دقیقه توانست پاس زمینی صادق محرمی را وارد دروازه نسف کند. همین مهاجم ۵ دقیقه بعد پاس محمد انصاری را با یک شوت محکم تبدیل به گل سوم پرسپولیس کرد تا خیال سرخپوشان برای کسب سه امتیاز مسابقه تا حد زیادی راحت شود. دردقایق باقی مانده هم تیم نسف فشارهای نصفه و نیمه‌ای برای به ثمر رساندن گل روی دروازه پرسپولیس وارد آورد که تلاش این تیم برای گلزنی ثمری نداشت تا بازی با همان سه گل به پایان برسد.به این ترتیب پرسپولیس کارش را در لیگ قهرمانان آسیا با برد و کسب سه امتیاز شروع کرد.
پیروزی شیرین یاران ژاوی و پورعلی‌گنجی
در دیگر بازی این  گروه تیم های الوصل امارات و السد قطر در دبی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر یک السد به پایان رسید. در این دیدار ابتدا لیما در دقیقه ۲۶ الوصل را جلو انداخت اما در دقیقه ۸۰ و ۹۰ بونجاح توانست برنده این دیدار را تغییر دهد تا ژاوی و پورعلی‌گنجی و هم‌تیمی هایش بتوانند نخستین پیروزی خود را در لیگ قهرمانان اسیا دشت کنند.
تیم فوتبال استقلال نخستین دیدار در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را درشرایطی با تساوی 2 بر2 به پایان برد که تا دقایق پایانی از حریف عقب بود. در این بازی که از ساعت ۱۸:۴۰ دیشب در ورزشگاه جاسم بن حمد قطر برگزار شد، ابتدا استقلال در دقیقه ۷ روی ضربه جباروف و گل به خودی رودریگو تاباتا یک گل پیش افتاد. الریان اما برای جبران این گل خیلی زود به نتیجه رسید.عبدالرزاق حمدالله در دقیقه ۱۸ با یک ضربه سر دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد. تاباتا هم در دقیقه ۲۸ گل دوم الریان را روی غفلت و اشتباه مدافعان استقلال به ثمر رساند تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد.در نیمه دوم استقلال به نمایش خوب و امیدوارکننده اش ادامه داد و موقعیت هایی را روی دروازه میزبان ایجاد کرد اما بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر کم دقت بودند. در دقیقه ۸۰ این بازی تاباتا به خاطر خطای شدید روی داریوش شجاعیان از زمین اخراج شد تا شاگردان شفر دقایق باقی مانده را با یک بازیکن بیشتر سپری کنند. در حالی که الریانی ها امیدوار بودند با وجود یک بازیکن کمتر سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنند، این استقلال بود که در دقیقه ۸۸ توسط علی قربانی و روی ارسال خوب امید ابراهیمی به گل تساوی دست پیدا کرد.