kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی:

۲۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در انبار داریم

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با ‌اشاره به اینکه در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار حل موضوع قاچاق شدیم، اعلام کرد ۲۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارهای سازمان وجود دارد.




جمشید قسوریان جهرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با‌اشاره به رویکرد و سیاست سازمان اموال تملیکی اظهار کرد: بحث اصلی در سازمان، رسیدگی به کالاهای متروکه است. به دنبال آن هستیم تا کالاهای این بخش در نقاط مختلف کشور سریع‌تر تعیین تکلیف شود.
وی افزود: برخی اوقات در مراکزی مثل بنادر چون فعالیت‌ها زیاد است اظهار کالای متروکه به سازمان با تأخیر انجام می‌شود و یا صاحب کالا به هر دلیلی کمتر پیگیر موضوع  است. بنابراین باید توجه بیشتری به این مسائل داشت.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد وضعیت کالاهای قاچاق در انبارهای سازمان بیان کرد: تأکید به تعیین تکلیف کالاهای متروکه است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با گمرک منعقد شد تا سیستم‌ها به یکدیگر متصل شده و به محض آنکه کالایی متروکه شد، در سازمان مراحل رسیدگی، ارزیابی و امور قانونی آن پیگیری شود. مدیرعامل سازمان اموال تکمیلی در مورد ردیف‌های کالایی گفت: منظور تعداد اظهارنامه‌هایی است که وجود دارد؛ اکنون 14 هزار ردیف کالایی بلاتکلیف بوده که شناسایی و فرایندهای آن طی خواهد شد. به همین خاطر نماینده سازمان  در گمرک مستقر شده و همکاری ادامه دارد.
به گفته قسوریان، برآورد ارزش کالاهای قاچاق حدود 2100 میلیارد تومان است. وی در مورد نامه معاون اول رئیس‌جمهور در رابطه با مشخص شدن وضعیت کالاهای قاچاق، گفت: در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار حل موضوع شدیم. حجم کالاها و روند را برای مسئولان شرح دادیم و معاون اول نامه زدند اگر اعتباری برای فروش، نگهداری یا احکامی نیاز دارد، هماهنگ شود. تلاش می‌کنیم تا آخر سال از حجم کالاهای موجود در انبارها بکاهیم.
این در حالی است که رهبر معظم انقلاب چندی پیش خواستار محو کالای قاچاق در سر مرز‌ها شدند.
بسیاری از کشور‌های جهان نیز کالاهای قاچاق را برای حمایت از تولید داخلی‌شان نابود می‌کنند.