kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

اشتغالزایی یک کارآفرین با احداث گلخانه بر روی پشت‌بام

بهره‌مندی از مکان‌های بدون استفاده خانه مانند پشت‌بام و تبدیل آنها برای محل آرامش و اشتغال‌زایی ابتکاری است که یک کارآفرین در زمینه اقتصاد مقاومتی رقم زده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسئله تولید ملی و حمایت از تولیدکننده ایرانی یکی از ارکان پایه اقتصاد مقاومتی است که اگر همراه با فرآیند مدیریت عقلانی رقم بخورد منجر به حفظ ستون فقرات جامعه می‌شود. در همین راستا، بسیج سازندگی کل کشور توانسته است با مدیریت عقلانی اقتصادی در مرحله حمایت اولیه از تولیدکنندگان و همچنین ارائه کمک‌های مستشاری به آنها، به احیاء و گسترش دوچندان مسئله تولید ملی بپردازد.
استان گلستان از استان‌های مستعد در زمینه تولیدات کشاورزی و طبیعی بوده که در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت گسترده‌ای نیز داشته است. با یکی از تولیدکنندگان گفت‌وگویی داشته‌ایم.
وحید پسارکلو، دارای مدرک کارشناسی اقتصاد کشاورزی است، می‌گوید که ساکن شهرستان مینودشت استان گلستان است و از سال 93 در عرصه گل و گیاه فعالیت داشته است.وی که در یک طرح ابتکاری گلخانه‌ای را بر فراز پشت‌بام منزل خود طراحی کرده در این باره می‌گوید: مساحت گلخانه‌ام تقریبا 50 متر است و به نسبت فضایی که در اختیار دارم، بیشتر به پرورش گلهای کاکتوس و آپارتمانی می‌پردازم. در ابتدا با وام قرض الحسنه چهار میلیون تومانی که از بسیج سازندگی دریافت کردم توانستم کار را شروع کنم و به صورت تدریجی آن را گسترش دادم و اکنون چندین برابر سرمایه و هزینه اولیه، گل دارم.
این کارآفرین به موانع ابتدایی پیش روی طرح خود اشاره کرده و می‌‌گوید: به دلیل وضعیت جوی خاص استان گلستان و وزش بادهای شدیدی که در برخی ایام سال اتفاق می‌افتد، مدیریت سازه گلخانه در پشت‌بام مقداری سخت است و به همین علت چندین بار هم گلخانه‌ام خراب شد اما ناامید نشدم و سازه را دوباره درست کردم و سازه گلخانه را به جایی رساندم که تقریبا دوسال است که ثبات خوبی دارم.پسارکلو درخصوص ویژگی‌های پرورش گل گفت: پرورش گل بر روی روحیه انسان بسیار تاثیر مثبتی می‌گذارد و موجب بازیابی ذهن و روحیه انسان می شود و خیلی از سختی‌ها و آزردگی‌هایی که بعضا محصول زندگی اجتماعی است را درمان می کند. ضمن اینکه درآمد مناسبی را هم برای اداره زندگی تامین می‌کند.