kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
یک مسئول سازمان استاندارد خبر داد

توقف عملیات ساختمانی بیش از ۱۰۰ برج و آپارتمان در تهران

مدیرکل استاندارد استان تهران از نظارت مشترک استاندارد و نظام مهندسی بر ساخت‌وسازهای پایتخت خبر داد و گفت: از ادامه ساخت‌وساز 100 پروژه ساختمانی در پایتخت جلوگیری شد.




به گزارش اداره کل استاندارد استان تهران، مسلم بیات با ‌اشاره بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی استان تهران و نیز برخی از انجمن‌های صنعت ساختمان در سال گذشته، از نظارت مشترک استاندارد و نظام مهندسی بر ساخت‌وسازهای پایتخت خبر داد، اظهار کرد: از ادامه ساخت‌وساز صد پروژه ساختمانی در پایتخت جلوگیری شد.
وی افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌ کل استاندارد تهران، سازمان نظام مهندسی استان و چهار انجمن صنعت ساختمان نظیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران، انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات سبک ساختمانی، انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران و استان تهران و انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان تیرچه و بلوک استان تهران، منعقد شد تا خلاء‌های موجود از تولید فراورده‌های ساختمانی تا محل مصرف، با تدابیر مناسب و کارآمد برای ردیابی، جبران شود.
مدیرکل استاندارد استان تهران ادامه داد: در همین راستا، با تشکیل کمیته استانداردسازی متشکل از کارشناسان استاندارد و نظام ‌مهندسی و همچنین انجمن‌های صنفی و تخصصی ذیربط، بازدیدهای میدانی انجام و در مواردی، نمونه‌برداری برای کنترل کیفیت مصالح انجام می‌شود.
به گفته بیات، در جریان این بازرسی‌ها، مقادیری مصالح ساختمانی غیراستاندارد شناسایی و نیز تخلفات برخی پیمانکاران و مهندسین ناظر مشخص شد؛ که اقدام قانونی متناسب اعم از توقیف، اعلام جرم، و در نهایت درخواست توقف عملیاتی ساختمان
اعمال شد.