kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

کوتاه از دهه فجر


 
  واگذاری وانت به مددجویان
سرویس شهرستانها: همزمان با ایام‌الله دهه فجر و به منظور توسعه فرصت‌های شغلی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در بخش حمل و نقل با ایجاد تسهیلات ویژه برای خرید خودرو، 26 دستگاه وانت زامیاد به مددجویان واگذار شد.
قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه واگذاری این تعداد خودرو طبق تفاهم‌نامه مشترک این نهاد با صندوق کارآفرینی امید انجام شد، افزود: طبق توافق صورت گرفته با شرکت زامیاد خودروهای واگذاری به مددجویان مشمول، با هفت درصد تخفیف در قیمت نهایی محاسبه شده است.
رضا زارع‌زاده ادامه داد: کارمزد تسهیلات اعطایی برای خرید این خودروها چهاردرصد با اقساط 56 ماهه و آغاز بازپرداخت اقساط چهارماه پس از دریافت تسهیلات است.
بهره‌برداری از 30 پروژه
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر 30 پروژه با اعتبار 25 میلیارد تومان در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
علیمراد مرادی مجد گفت: این پروژه‌ها شامل توسعه شبکه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ها، برق‌رسانی روستایی و برق‌رسانی به مسکن مهر است.
احداث 4 پروژه عمرانی
هندیجان- خبرنگار کیهان: رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) هندیجان گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر 4 پروژه عمرانی، شهری و روستایی مددجویان با اعتبار مبلغ بیش از 80 میلیون تومان با مشارکت خیرین با حضور جمعی از مسئولان و اهالی منطقه هندیجان افتتاح شد.
بهمن قنواتی گفت: با مشارکت و همکاری بسیج سازندگی ناحیه سپاه هندیجان 5 پروژه ساختمانی احداث شد.
افتتاح 60 پروژه
دامغان- خبرنگار کیهان: فرماندار دامغان اعلام کرد در دهه فجر 60 پروژه عمرانی با اعتبار 620 میلیارد ریال در شهرستان به صورت متمرکز و با حضور استاندار افتتاح شد.
علی‌اصغر مجد گفت: در سفر استاندار سمنان به دامغان 53 طرح به ارزش 351 هزار و 190 میلیون ریال و 7 پروژه اقتصادی به ارزش 272 هزار و 916 میلیون ریال بهره‌برداری شد.
وی گفت: 14 طرح کلنگ‌زنی در راه و ترابری، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، شهرداری دیباج، توزیع برق نیز از دیگر طرح‌های اجرایی بود.
بهره‌برداری از 639 پروژه عمرانی
زنجان- خبرنگار کیهان: استاندار زنجان گفت: 639 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در دهه فجر امسال در استان زنجان به بهره‌برداری رسید. اسدالله درویش امیری گفت: از این تعداد 76 پروژه سرمایه‌گذاری در سطح استان با اعتبار ریالی بالغ بر 218 میلیارد تومان و اعتبار ارزی 26 میلیون یورو به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: تمامی این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شده است که با بهره‌برداری از آنها، برای 1156 نفر اشتغالزایی خواهد شد.
امیری تعداد پروژه‌های حوزه عمرانی استان در دهه فجر امسال را 605 پروژه به ارزش 526 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این تعداد، 563 پروژه با اعتباری بالغ بر 358 میلیارد تومان بهره‌برداری شد و عملیات اجرایی 43 پروژه با اعتبار 168 میلیارد تومان نیز در این ایام، آغاز شد.
افتتاح قطعه اول محور راه
لارستان- خبرنگار کیهان: همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مسئولان شهرستان گراش 5 کیلومتر از مسیر گراش- چک‌چک به بهره‌برداری رسید.
رئیس اداره راه و شهرسازی گراش عنوان داشت این محور به طول 35 کیلومتر است که در قطعه اول 5 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.
محمدباقر تنهایی‌پور ادامه داد: این قطعه با همکاری شهرداری بیش از 58 هزار مترمکعب خاکریزی و 6 هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته است و 10 دستگاه پل نیز در این قطعه 5 کیلومتری ساخته شده است.
وی افزود: برای احداث این پروژه بیش از 50 میلیارد تومان هزینه شده است.
بهره‌برداری از 73 طرح
ساری- خبرنگار کیهان: 73 طرح خدماتی و عمرانی با اعتبار 173 میلیارد تومان در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه تا پایان سال جاری در شرق مازندران به بهره‌برداری می‌رسد و مردم این مناطق از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه و نکا گفت: تا پایان بهمن ماه امسال یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین کشتارگاه‌های تمام مکانیزه صنعتی طیور با اعتبار 92 میلیارد تومان در شرق استان به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح این کشتارگاه زمینه اشتغال بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد و زنجیره تولید طیور در شرق استان تکمیل می‌شود.
علی‌محمد شاعری گفت: 6 میلیارد و 100 میلیون تومان برای افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی شامل: سورتینگ مرکبات، مرغداری گوشتی، آبیاری تحت فشار، شالیکوبی، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، آبیاری تحت فشار تجمیعی، استخر ذخیره آب پلی‌اتیلنی و لوله‌گذاری در شرق مازندران هزینه شد.
افتتاح مجموعه پروژه‌های بنیاد مسکن
تبریز - خبرنگار کیهان: در بزرگداشت دهه فجر، مجموعه طرحهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی در قالب واحدهای مقاوم‌سازی شده و صدور اسناد و اجرای طرح‌های هادی به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: 8600 واحد مقاوم‌سازی شده در روستاها با 4800 میلیارد ریال هزینه، بهره‌برداری شد.
حافظ باباپور افزود: برای صدور و تحویل 557 سند مالکیت نیز 1490 میلیارد ریال هزینه شده است. وی افزود: برای این پروژه‌ها 110 میلیارد ریال صرف شده و 19 طرح هادی و آسفالت‌ معابر روستایی با بیش از 78 میلیارد و 585 میلیون ریال افتتاح شد.
بهره‌برداری از 175 پروژه
اراک - خبرنگار کیهان: استاندار مرکزی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 175 پروژه در شهرستان اراک به بهره‌برداری رسید.
سیدعلی آقازاده اظهار داشت: برای اجرای این 175 پروژه، 192 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. وی افزود: میزان اشتغالی که بهره‌برداری از این طرح‌ها برای مردم استان مرکزی همراه آورده، یک هزار و 986 شغل است.
استاندار تصریح کرد: از این تعداد پروژه‌ 55 طرح عمرانی است و همین هشت پروژه صنعتی، شش پروژه کشاورزی شش پروژه بهداشت و درمان و یکصد طرح نیز در زمینه خدمات به بهره‌برداری رسیده است.
افتتاح 30 طرح عمرانی
شاهرود - خبرنگار کیهان: در افتتاح همزمان پروژه‌های شهرستان شاهرود 30 طرح عمرانی برق‌رسانی این شهرستان بهره‌برداری شدند. دو طرح احداث تجهیزات و تاسیسات برقی با مبلغ 508 میلیون ریال و پنج طرح تبدیل پنج‌هزار و 744 متر شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار با هزینه یک میلیارد و 720 میلیون ریال، افتتاح شدند. طرح توسعه و اصلاح شبکه توزیع برق این شهرستان با اعتبار هشت میلیارد و 834 میلیون ریال و سه طرح تامین روشنایی معابربه مبلغ 692 میلیون و 10 ریال، به بهره‌برداری رسیدند.
10 طرح نصب پست‌های هوایی توزیع برق در نقاط مختلف شهرستان، با هزینه چهارمیلیارد و 77 میلیون ریال افتتاح گردید. در راستای به بهره‌برداری رسیدن 30 طر ح قید شده، مبلغ 15 میلیارد و 831 میلیون ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.