kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

حوادث کوتاه از کشور


      
      ناکامی قاچاقچیان سوخت
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي بوئين‌زهرا از کشف سوخت قاچاق (گازوئيل) در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین علیان‌نژاد افزود: ماموران با انجام مراقبت نامحسوس و اطلاع از زمان قاچاق سوخت بلافاصله با انجام طرح ایست و بازرسی یک دستگاه کامیون متعلق به قاچاقچیان سوخت را متوقف کردند که در بازرسی از آن مقدار 30 هزار لیتر سوخت گازوئیل به ارزش 360 میلیون ریال کشف و راننده و سرنشین خودرو را نیز دستگیر کردند.
توزيع گوشت الاغ
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان «بينالود» از کشف مقادیری گوشت الاغ در یک مركز پذيرايي در اين شهرستان و دستگيري عامل توزيع آن در مشهد خبر داد.
سرهنگ حسين دهقانپور گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از اطلاع از عرضه گوشت الاغ در یک مركز پذيرايي به همراه ماموران اداره بهداشت شهرستان به محل مراجعه کردند.
وي افزود: ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضايي محل را بازرسي و 10 کیلو گوشت الاغ  از داخل يخچال فریزر این رستوران کشف کردند.
وی تصریح کرد: با توجه به تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته و اطلاعات به دست آمده در بازجویی‌ها عامل كشتار و توزيع گوشت الاغ در اطراف مشهد شناسايي  که در بازرسي از این محل بيش از 134 کیلو گوشت الاغ  کشف شد.
دستگیری کلاهبردار
بجنورد- فارس: فرمانده انتظامی خراسان‌ شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در شهرستان جاجرم خبر داد.
سرتیپ علیرضا مظاهری با اشاره به اینکه مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی محل اختفای فرد مورد نظر شدند، افزود: متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شد.
فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه متهم با ترفندهایی از قبیل جعل اسناد و مدارک، اقدام به کلاهبرداری از یک شرکت خدماتی و دو نفر از شهروندان می‌کرد، افزود: متهم در بازجویی‌های به‌ عمل‌ آمده به کلاهبرداری به مبلغ 36 میلیارد ریال در این شهرستان اعتراف کرد.
واژگونی مینی بوس
اهواز - ایسنا: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مصدوم شدن 8 تن در پی واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در شوش خبر داد.
‌ شهیار میرخشتی گفت: در حادثه واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس که در سه‌راهی روستای عنکوش بخش فتح‌المبین شهرستان شوش رخ داد، 8 نفر مصدوم شدند.
‌وی افزود: مصدومان این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان‌های نظام مافی شوش و گنجویان دزفول انتقال یافتند.
صیاد در دام
تبریز - ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورزقان در آذربایجان شرقی از دستگیری سه شکارچی شوکا در یکی از روستاهای منطقه حفاظت شده دیزمار این شهرستان خبر داد.
میرعلی سید قمی افزود: با دریافت گزارش از همیاران محیط زیست مبنی بر اینکه چند نفر در یکی از روستاهای منطقه حفاظت شده دیزمار اقدام به شکار شوکا کرده‌اند، موضوع به مقام قضایی گزارش و بعد از کسب دستور قضایی منزل این افراد به اتفاق نیروهای مرزبانی بازرسی شد.
وی گفت: از منزل این افراد به میزان قابل توجهی گوشت شوکا کشف و سه نفر جهت انجام مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
قاچاق کالا
کرج- فارس: فرمانده انتظامی استان البرز از توقیف یک کفی حامل بار ترانزیتی قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در آزادراه تهران- کرج خبر داد.
عباسعلی محمدیان گفت: مأموران اداره مبارزه با کالای قاچاق و ارز پلیس آگاهی استان البرز طی اقدامات پلیسی مطلع شدند که یک دستگاه تریلر کانتینردار از مرزهای شمال غرب کشور در حال حمل یک محموله ترانزیتی مظنون به کالای قاچاق است.
وی ادامه داد: در بازرسی از تریلر مشخص شد که تاریخ پروانه حمل بار خودرو منقضی شده و به طرز ماهرانه‌ای پلمب‌های کشور ورودی فک و به جای آن محموله دیگری شامل 5 هزار و 600 ثوب انواع البسه قاچاق، یک هزار و 720 عدد ادکلن، 271 جفت کفش خارجی و 2 دستگاه خودرو خارجی به ارزش پنج میلیارد ریال به‌ صورت قاچاق وارد کشور شده و مجدداً پلمب‌های الصاقی با چسب مایع مخصوص به حالت اولیه درآمده است.
شیرینی فاسد
کرمانشاه- تسنیم: کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: یک تن شیرینی فاسد در شهر کرمانشاه کشف شد.
بهمن خدادیان گفت: با بازرسی انجام شده یک تن شیرینی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در محل کشف شد و این شیرینی‌‌ها در سطح وسیعی از کرمانشاه توزیع شد. کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تمام این شیرینی‌ها فاسد و تاریخ مصرف گذشته بود بیان کرد: این شیرینی‌ها فاقد آرم سیب سلامت بودند و انبار مذکور پلمب شده و افراد خاطی بازداشت شدند.
دستگیری سارق مسلح
اصفهان- ایرنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک گروه سارق مسلح پس از درگیری با ماموران انتظامی در شهرستان نجف‌آباد خبر داد.
سرتیپ مهدی معصوم‌بیگی افزود: یک گروه هشت نفره سارقانی که به سرقت‌های مسلحانه از کارگاه های صنعتی اقدام می‌کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: با تحقیقات انجام شده مشخص شد که این سرقت‌ها توسط باندی خطرناک و خشن انجام می شود که سرانجام کارآگاهان در عملیاتی ویژه، متهمان را که بوسیله سه دستگاه خودرو قصد سرقت از کارگاه‌های صنعتی واقع در حوالی شهرستان‌های تیران و کرون و نجف‌آباد را داشتند، مشاهده و بلافاصله برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.
وی گفت: سارقان با مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی کردند که در این درگیری 2 نفر از سارقان مسلح با شلیک گلوله ماموران پلیس، مجروح و دستگیر شدند. سردار معصوم بیگی افزود: در ادامه 6 متهم دیگر این باند نیز که از صحنه گریخته بودند در یک عملیات تعقیب و گریز توسط ماموران دستگیر و 3 دستگاه خودروی وانت و سواری آنان نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده به 3 فقره سرقت مسلحانه، 30 فقره سرقت به عنف و خشن و چند فقره سرقت عادی از کارگاه‌های صنعتی شهرستان‌های اردستان، کاشان، تیران و کرون، نجف آباد، بُرخوار، اصفهان و شاهین شهر اعتراف کردند.
توزیع مواد مخدر
ارومیه- تسنیم: فرمانده انتظامی بوکان اظهار داشت: یک باند توزیع مواد مخدر شیشه که از یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی مقدار 5 کیلو و 200 گرم شیشه تهیه کرده بودند و در بوکان قصد توزیع آن را داشتند کشف و شناسایی و دو نفر دستگیر شدند.
سرهنگ محب علی تصریح کرد: همچنین فردی  مسلح که مرتکب سرقت به عنف و اخاذی از  خودروهای‌ در حال تردد در محورهای مواصلاتی شهر و سبب ایجاد رعب و وحشت شده بود با توجه به هماهنگی‌های به وجود آمده با پلیس شهرستان میاندوآب همراه دستیارش دستگیر و از آن‌ها تعداد چهار قبضه سلاح کشف شد و تحویل مقامات قضایی داده شدند.
‌انفجار گاز
اهواز - ایسنا: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از مصدوم‌ شدن 9 نفر در حادثه انفجار گاز در یک شرکت غذایی در اهواز خبر داد.
‌صادق سلامت افزود: در این حادثه که منجر به آتش‌سوزی و فرو ریختن بخشی از ساختمان این شرکت شده بود، 9 نفر دچار سوختگی شدند.
‌معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: مصدومان این حادثه توسط نیروهای فوریت‌های پزشکی و جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز و دیگر مراکز درمانی انتقال یافتند.