kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

آلودگی هوای اهواز دیروز در شرایط فوق خطرناک قرار گرفت

میزان گرد و غبار در اهواز دیروز بیش از 57 برابر حد مجاز یعنی در مرحله فوق خطرناک رسید و در دیلم بوشهر مدارس را تعطیل کرد.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: دیروز غلظت غبار در ماهشهر 2 هزارو 890 و حمیدیه یک هزارو 317 اعلام شده که به ترتیب 19 و هشت برابر شاخص مجاز گرد و غبار است.
شهریار عسکری افزود: همچنین غلظت ریزگردها در رامشیر 249، سوسنگرد 238، شادگان 291، شوش 149، هندیجان 249، بندر امام خمینی(ره) 215 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.
شاخص نرمال میزان ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
دیروز مدیرکل فرودگاههای خوزستان نیز از لغو تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی اهواز تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت : شعاع دید در اهواز ساعت 11 به کمتر از 50 متر رسید.
بر اساس گزارش سازمان هواشناسی خوزستان از صبح سه شنبه به دلیل وزش باد هوای 14 شهرستان خوزستان شامل اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، شادگان، آبادان، خرمشهر،هندیجان، امیدیه، ماهشهر،رامهرمز، رامشیر، هویزه و دشت آزادگان غبارآلود خواهد بود.
مدیریت بحران استانداری خوزستان روز گذشته طی اطلاعیه‌ای مدارس این شهرستانها را در روز سه شنبه تعطیل و ساعت پایان کار ادارات و مراکز دولتی را تا ساعت 12 اعلام کرد.
ریزگردها مدارس نوبت عصر دیلم بوشهررا تعطیل کرد
مدیرآموزش وپرورش دیلم استان بوشهر گفت: بدلیل شرایط جوی نامناسب ناشی از پدیده گرد و غبار، مدارس نوبت عصر دیروز (سه‌شنبه) در این شهرستان تعطیل شد.
عباس امید دیروز افزود: این تصمیم بنابه پیشنهاد مدیریت آموزش و پرورش و موافقت فرماندار برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان اتخاذ شده است.
وی گفت: تاکنون تصمیمی برای تعطیلی مدارس این شهرستان در روز چهارشنبه گرفته نشده که پس از هماهنگی‌های لازم اطلاع‌رسانی خواهد شد.
ریزگردها از روز جاری مناطق شمالی استان بوشهر را فرا گرفته است.
شهرستان دیلم همجوار با استان خوزستان است که بدلیل همین پدیده مدارس استان یادشده نیز تعطیل شده است.
گرد و خاک جاده ماهشهر -هندیجان را مسدود کرد
رئیس‌پلیس راه خوزستان گفت:به علت وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش دید،جاده ماهشهر به هندیجان به طور کامل مسدود و در جاده اهواز به ماهشهر ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از دیروز اعمال شد.
سرهنگ رضا دولتشاهی دیروز اظهار کرد: از صبح امروز (دیروز) با توجه به وقوع پدیده ریزگردها دید افقی در جاده‌های استان که با این پدیده درگیر هستند بسیار کاهش پیدا کرده است و این شعاع دید در برخی نقاط به کمتر از پنج متر رسید.
وی افزود: در جاده اهواز به ماهشهر برای جلوگیری از هرگونه تصادف احتمالی تا اطلاع ثانوی تردد هر گونه خودروی سنگین ممنوع اعلام
 شده است.
رئیس‌پلیس راه خوزستان بیان کرد: همچنین در جاده ماهشهر به هندیجان به علت دید افقی بسیار کم، شدت گرد و غبار و سانحه برخورد سه تریلر، جاده برای خودروهای سواری و سبک مسدود شد.
به گفته وی سانحه مزبور(برخورد سه تریلر) خسارت جانی نداشت.