kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

کشف بیش از 4 تن و 500 کیلو مواد مخدردر دو استان

نیروهای جان بر کف انتظامی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان طی دو عملیات 4 تن و 539 کیلوگرم انواع مواد مخدر، دو قبضه کلاشینکف و مقادیری مهمات را کشف و ضبط کردند.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 2 تن و800 کیلو انواع مواد مخدر طی 72 ساعت گذشته در این استان خبر داد.
سرتیپ عزیزاله ملکی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری یگان‌های انتظامی شهرستان‌های «رودان، میناب، بندرخمیر و قشم» در راستای مبارزه جدی و بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، با انجام اقدامات اطلاعاتی و‌اشرافیت بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی، طی  72 ساعت گذشته، 4 مرحله عملیات پاکسازی را در استان اجرا کردند.
وی با ‌اشاره به توقیف 10 دستگاه خودرو در این زمینه افزود: در این مدت ، 2 تن و 800 کیلو انواع مواد مخدر شامل 2 تن و 673 کیلو تریاک، 62کیلو حشیش و 65 کیلوگرم هروئین کشف شد.
وی با ‌اشاره به دستگیری 25 متهم در این عملیات، اذعان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند که  همکاري و تعامل مردم با پليس نقش مهمي در موفقيت هاي نيروي انتظامي داشته است.همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و 739 کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ در این استان خبر داد. سرتیپ محمد قنبری دیروز اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان قصد جا به جایی و توزیع موادمخدر از مسیر سیب و سوران به ایرانشهر را دارند، ماموران با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی 2 دستگاه خودرو قاچاقچیان در یکی از مسیرهای ورودی سیب و سوران شده و دستور ایست صادر کردند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان با بی‌توجهی به دستور ایست اقدام به فرار و تیراندازی به سمت ماموران کردند که پس از پیمودن مسافتی تعقیب و‌گریز، نیروهای پلیس موفق به متوقف کردن خودروها و دستگیری سه قاچاقچی شدند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از این 2 خودرو علاوه‌بر کشف مواد مخدر فوق‌الذکر 2 قبضه اسلحه کلاش و مقادیر قابل توجهی مهمات کشف شد.