kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

کاخ‌سفید: نتانیاهو دروغگوست

کاخ سفید اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره اینکه مذاکراتی با واشنگتن درباره الحاق زمین‌هایی در کرانه باختری به اسرائیل در جریان است، رد و تاکید کرد، آنچه نتانیاهو گفته کذب محض است.



«جاش رافائل»، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات نتانیاهو که گفته بود آمریکا موافقت کرده شهرک‌های کرانه باختری به رژیم صهیونیستی ملحق شود گفت این اظهارات  دروغ است و اسرائیل و آمریکا هرگز چنین پیشنهادی را بررسی نکرده‌اند. دروغگو خواندن نتانیاهو از سوی کاخ‌سفید به تنهایی گویای وضعیت این رژیم است!
از سوی دیگر خبر رسیده «نبیل ابوردینه»، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این اظهارات کذب نتانیاهو گفته «هر گامی که منجر به اعمال سیطره‌اشغالگری رژیم صهیونیستی بر شهرک‌ها در کرانه باختری شود منجر به افزایش تنش خواهد شد.چرا که شهرک‌سازی‌ها اساسا غیرقانونی هستند.»
«باراک راپید»، تحلیلگر شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل نیز فاش کرد که دولت آمریکا از دروغگویی نتانیاهو درباره الحاق اراضی کرانه باختری «شوکه» و «خیلی عصبانی» شده است. این تحلیل‌گر همچنین فاش کرده که کاخ سفید در پیام جدی خود به دفتر نتانیاهو از او خواست بیانیه‌ای در توضیح این موضوع صادر کند.