kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
در دور تازه جنایات

ارتش میانمار خانه مسلمانان را ویران کرد درختانشان را هم از ریشه کند!

تصاویر تازه‌ای از جنایات هولناک دولت و ارتش میانمار منتشر شده که نشان می‌دهد پروژه نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا، همچنان ادامه دارد.




حملات چند ماهه ارتش و بوداییان افراطی میانمار به مسلمانان روهینگیا باعث خلق یکی از تراژدی ‌شده است. مردم روهینگیا تنها به جرم مسلمان بودن مورد حمله و تجاوز قرار می‌گیرند و از خانه و کاشانه خود آواره می‌شوند. در این میان بودائیان و ارتش این کشور حتی به خانه‌های برجای مانده از مسلمانان نیز رحم نمی‌کنند و به صورت مداوم به تخریب و آتش زدن خانه‌ها مشغولند. تمام این جنایات در حالی رخ می‌دهند که، رهبران این کشور یا از اساس وقوع این جنایات را رد می‌کنند یا مدعی می‌شوند، جلوی این جنایات را گرفته‌اند.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، تصاویر تازه منتشر شده از میانمار نشان می‌دهد، دولت این کشور روستا‌های متعلق به جمعیت مسلمان روهینگیا را در غرب این کشور با بولدوزر ویران کرده است. «کریستین‌اشمیت»، سفیر اتحادیه اروپا در میانمار، پس از بازدید از این مناطق تصاویر هوایی از این روستا‌ها را در صفحه توییتر خود منتشر کرده است. این تصاویر نشان می‌دهد مقامات میانماری حتی درختان این مناطق را هم ریشه‌کن کرده‌اند.
 این روستا‌ها محل زندگی حدود 700 هزار مسلمان روهینگیایی بوده که اکنون در کشور همسایه خود بنگلادش زندگی می‌کنند. در همین حال، مقامات میانماری ضمن تأیید تخریب این روستا‌ها مدعی شده‌اند این کار را برای سهولت ساخت خانه‌های جدید در این مناطق انجام داده‌اند!
اخیرا بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز پس از بازدید از استان راخین میانمار اظهار داشت در جریان این بازدید شاهد «نابودی محض» در این منطقه بوده و اینکه در طول عمر خود چنین جنایاتی را هرگز شاهد نبوده است.