kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

انقلاب بحرین 7 ساله شد

مردم بحرین به مناسب هفت ساله شدن «انقلاب ۱۴ فوریه» و در گرامیداشت یاد شهدا تظاهرات و تاکید کردند، هرگز تسلیم نخواهند شد.

 
  سرویس خارجی-

انقلاب بحرین شاید، تنها انقلاب کشورهای عربی باشد که به رغم گذشت 7 سال از آن و حمایت‌های همه‌جانبه غرب و ارتجاع عرب از رژیم آل خلیفه، هنوز زنده مانده و منحرف هم نشده است. دیروز مردم بحرین به مناسب فرارسيدن هفتمين سالگرد انقلابشان در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند و ياد شهدای انقلابشان را گرامی داشتند.
تظاهرات کنندگان با حمل پوسترهايي از تصاوير شهداي بحرين و دست نوشته‌هايي با مضامين «اراده ما قوي‌تر است» و «هنوز در صحنه‌ايم» شعارهايي علیه رژيم آل‌خليفه و پادشاه بحرين سر داده و حمایت خود از «شیخ عيسي قاسم» رهبر شیعیان این کشور را اعلام کردند.
«ائتلاف جوانان 14 فوریه» روز گذشته از مردم خواست برای برگزاری هرچه با شکوهتر راهپیمایی بزرگذاشت هفتمین سالگرد انقلاب فوریه امروز هم به خیابان‌ها بیایند و به آل خلیفه نشان دهند که در اراده آنان برای انجام اصلاحات و سقوط حکومت فاسد ودیکتاتور رژیم آل‌خلیفه، کوچکترین خللی وارد نشده است.
این ائتلاف با‌اشاره به اقدامات هر ساله رژیم آل خلیفه برای سرکوب هرگونه فعالیت انقلابی جهت بزرگداشت سالگرد انقلاب 14 فوریه، تاکید کرد این اقدامات هرگز مانع تداوم تحرکات واعتراض‌های مردمی نخواهد شد و آزادگان بحرینی را از ادامه مسیر باز نخواهد داشت.
انقلاب بحرین در 14 فوریه 2011 با تظاهرات و تحرکات مسالمت‌آمیز مردمی آغاز شد. مردم بحرین می‌گویند خواستار تغییرات دموکراتیک و اصلاحات سیاسی از جمله تدوین قانون اساسی جدید هستند تا بر اساس آن دولت از سوی مردم انتخاب شود و مردم حاکم بر سرنوشت سیاسی خود باشند اما رژیم زورگو و دیکتاتور آل خلیفه به جای تحقق خواسته‌های مردمی از نظامیان سرکوبگر کشورهای عربستان، امارات، پاکستان استفاده کرد و به کمک آنان مردم مظلوم و بی‌دفاع خود را به خاک و خون کشید یا زندانی کرد.
پیام شیخ علی سلمان
شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که مدتی است در زندان به سر می‌برد، در پیامی به مناسبت هفتمین سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین تأکید کرد، مردم بحرین علیرغم همه فشارها، بازداشت‌ها و سرکوب‌ها، گام‌های بزرگی برای رسیدن به خواسته‎های عادلانه خود برداشته‌اند. «علیاء رضی»، همسر شیخ علی سلمان به نقل از همسر خود تصریح کرد، ملت بحرین هرگز از خواسته‎های خود عقب‌نشینی نمی‌کند و این مسئله را با پایداری خود در طول هفت سال گذشته ثابت کرده‌ است. وی خاطرنشان کرد همسرش تنها برای انتقام و طولانی‎ترشدن مدت زندان وی و دورنگه داشتن او از میدان سیاست، در معرض اتهام قرار گرفته است.
آل‌خلیفه سرنگون می‌شود
حجت‌الاسلام سید «مرتضی سندی» دبیرکل جریان الوفاء الاسلامی بحرین اما روز گذشته اعلام کرد رژیم آل خلیفه با وجود حمایت‌های انگلستان و عربستان قابل سرنگونی است و مردم همچنان بر ضرورت سرنگونی آل‌خلیفه و در راس آنها «حمد عیسی» تاکید دارند.
وی در سخنانی تلویزیونی بر آمادگی بحرین برای بزرگداشت سالروز انقلاب بحرین با شعار ایستادگی تا سرنگونی آل خلیفه تاکید کرد و افزود، جنبش و قیام مردم کشور همچنان ادامه دارد و مردم سالروز شهادت شهدای انقلاب خود را گرامی می‌دارند و از سوی دیگر برگزاری تظاهرات‌ها و اعتراض‌های مردمی در سالروز انقلاب بحرین که از چند روز پیش آغاز شده قابل قدردانی است، زیرا مردم بر ضرورت سرنگونی آل خلیفه و در راس آنها حمد عیسی حاکم بحرین تاکید دارند. عضو جریان الوفاء بحرین در ادامه سخنان خود تاکید کرد ملت همچنان به راه خود برای سرنگونی رژیم ادامه می‌دهند و سالروز انقلاب خود را پرشور برگزار می‌کنند و این بزرگداشت پیامی است برای انگلستان و آمریکا که بدانند انقلاب مردم بحرین و اعتراض آنها به محاصره نظامی آیت‌الله عیسی قاسم همچنان ادامه دارد.