kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
29 اسفند مهلت پایان اعتبار

مهلت تعویض کارت هوشمند تمدید نمی‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مهلت تعویض کارت هوشمند تمدید نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیف‌اله ابوترابی افزود: کارت‌های ملی که 29 اسفند مهلت پایان اعتبار آنهاست از ابتدای فروردین 97 هیچ اعتباری نخواهند داشت و قابل استفاده نخواهندبود.
ابوترابی توصیه‌ کرد: شهروندان حداقل تا قبل از 29 اسفند پیش ثبت‌نام کرده و با توجه به زمان‌بندی‌ها به مراکز مراجعه کنند تا بتوانند بدون مشکل از خدمات مدنظرشان مثل استعلام‌های مختلف استفاده کنند.
وی با‌اشاره به 7 ساله بودن اعتبار کارت‌های ملی ادامه داد: تقریبا 6 میلیون نفر از هموطنان داخل کشور و آن گروه که خارج از ایران سکونت دارند سال‌های 90 و 91 اقدام به دریافت کارت ملی کرده‌اند، بنابراین با درنظر گرفتن شرایط آن روز به این افراد کارت‌های قدیمی ارایه شده است که این گروه از دارندگان کارت ملی قدیمی با درنظر گرفتن تاریخ اعتبار می‌توانند به مراکز برای تعویض کارت خود مراجعه کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید براینکه گروه یاد شده می‌توانند هم اکنون نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند، گفت: اما هیچ اجباری نیست و با توجه به افزایش تقاضا و ازدحام موجود می‌توانند متناسب با تاریخ اعتبار کارت‌هایشان اقدام کنند.
ابوترابی افزود: از زمان تکمیل ثبت‌نام در مراکز تعیین شده یک ماه تعیین شده است که کارت ملی هوشمند تحویل شود اما این روند با توجه به شرایط کاری در برخی مناطق به 40 روز هم رسیده و در مناطقی دیگر هم یک هفته‌ای کارت تحویل شده است.
وی درباره هزینه‌ صدور کارت‌های ملی هوشمند نیز تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت هزینه انجام این کار از سال 1394 تا 1397 هیچ تغییری نخواهد داشت و 20 هزار تومان بابت ارایه خدمات، 9 هزار تومان بابت تصویربرداری و 2 هزار تومان هم خدمات پستی به این ترتیب تنها 31 هزار تومان مجموعا از متقاضیان دریافت خواهد شد. هموطنان گرامی نباید درباره ارائه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیکی دچار‌اشتباه باشند به این دلیل که پیش ثبت‌نام هموطنان تنها در دفاتر پست رایگان صورت می‌پذیرد و ممکن است دفاتر دیگر یا دیگر مراکزی که این خدمات را ارایه می‌کنند هزینه‌ای از متقاضیان دریافت کنند که به هزینه‌های رسمی اعلام شده افزوده می‌شود.