kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با کیهان:

دولت وظایف بر زمین مانده‌اش را انجام دهد حاشیه‌سازی نکند

نمایندگان مجلس در گفت‌و‌گو با کیهان با تاکید بر اینکه مردم با حضور تاریخی و حماسی خود در راهپیمایی پرشور 22 بهمن با آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا تجدید بیعت کردند گفتند: مردم از یک سو اعلام کردند از کلیت نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب راضی هستند چرا که افتخارات چهار دهه گذشته را مدیون انقلاب و رهبری می‌دانند و از سوی دیگر به مسئولین هشدار دادند که به فکر حل مشکلات مردم باشند نه مسائل حاشیه‌ای.

سرویس سیاسی -

رهبر معظم انقلاب در روز 19 بهمن سال جاری در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش تصریح کردند: «مردم چه کسانی‌ هستند؟ مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ بیست‌ودوّم بهمن را به وجود می‌آورند؛ مردم اینها هستند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید، گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.‌»
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ادامه تاکید کردند: «مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه یک تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند، بمجرّدی که می‌بینند شعار اغتشاشگر را، خودشان را کنار می‌کشند. بعد در روز نهم دی می‌آیند در میدان شعار خودشان را می‌دهند. مردم اینها هستند؛ اشتباهی نگیرند مردم را. مردم را با شعارهایشان، با حرف‌هایشان بشناسند و برای مردم کار کنند.»
رهبر معظم انقلاب همچنین اظهار داشتند: «حرف مردم را باید [گوش کرد]؛ حرف مردم شکایت از فساد است، شکایت از تبعیض است؛ این حرف مردم است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند، البتّه فساد را، تبعیض را نمی‌پسندند، شِکوه دارند، شکایت می‌کنند. شکایت مردم از فساد و از تبعیض است که باید مسئولین- چه مسئولین قوّه‌ مجریّه، چه مسئولین قوّه‌ قضائیّه، چه مسئولین قوّه‌ مقنّنه- به طور جِد دنبال کنند.»
پیام مردم حمایت قاطع از نظام اسلامی هشدار به مسئولین
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در گفت‌و‌گو با کیهان  و در پاسخ به این سوال که «رهبر معظم انقلاب در سخنان روز 19 بهمن در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش از مسئولین خواستند که به سخنان مردم گوش دهند که در راهپیمایی 22 بهمن چه می‌گویند؟، به نظر شما پیام راهپیمایی مردم چه بود؟» اظهار داشت: پیام مردم در راهپیمایی پرشور 22 بهمن این بود که ما از نظام اسلامی، ساختار سیاسی و ولایت فقیه راضی بوده و به آن افتخار می‌کنیم.
وی ادامه داد: مردم در این راهپیمایی به صراحت اعلام کردند که افتخارات چهار دهه گذشته ایران مدیون مقام ولایت است، مردم تصریح کردند که حفظ تمامیت ارضی کشور علیرغم اینکه در رژیم‌های گذشته از جمله پهلوی بخش‌هایی از ایران اسلامی از خاک میهن جدا شد مدیون انقلاب اسلامی و جوانان رشیدی است که در این دوره با جانفشانی دشمن را از رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.
این نماینده مجلس در ادامه گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار کیهان گفت: با وجود این مردم گلایه داشتند و خواستار برطرف شدن نارسایی‌ها از سوی دولتی بودند که طبق قانون اساسی بیشترین اختیارات اجرایی برای حل این مشکلات بر دوش آن است.
وی با تاکید بر اینکه برخی اصول قانون اساسی که ناظر بر تامین خواسته‌های مشروع مردم است از سوی دولت نادیده گرفته شده است گفت:  مردم در راهپیمایی 22 بهمن بر این مهم تاکید کردند که دولت وظایف بر زمین نهاده شده خود را انجام داده و از ورود به حاشیه‌های غیرضروری خودداری کند.
حاجی دلیگانی همچنین گفت: مردم در سه حوزه واقعا گلایه دارند و این گلایه را با نجابت خاصی بر زبان می‌آورند، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض خلاصه خواسته‌های مردم است.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به پیام راهپیمایی 22 بهمن وظیفه مسئولین چیست نیز گفت: مسئولین بایستی به حضور مردم ایمان بیاورند و در نگاه خودشان تجدید نظر کنند، آنها بایستی با نگاه انقلابی وارد میدان شده و به دور  از فضاسازی و تهمت به دیگران وظایف خود را عملی سازند.
مردم با مسئولین
اتمام حجت کردند
جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز در گفت‌و‌گو با کیهان در پاسخ به این سوال که پیام حضور مردم در راهپیمایی حماسی 22 بهمن چه بود گفت: مردم با این حضور حماسی در سراسر کشور خواستار حفظ وحدت در جامعه شدند، آنان تاکید کردند که مهم‌ترین عامل حفظ امنیت ایران اسلامی محوریت ولایت فقیه بوده و هست.
این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: مردم با دست رد زدن به سینه دشمن خطاب به مسئولینی که با بحث‌های حاشیه‌ای به دنبال دور زدن مطالبات واقعی مردم هستند تاکید کردند که حواسشان جمع است.
کریمی قدوسی گفت‌: در ماه‌های گذشته عده‌ای با حمله به ارزش‌ها و مقدسات این ملت باعث ایجاد ناامنی شدند، مردم با حضورشان اعلام کردند که هوشیار هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در ادامه گفت‌: متاسفانه بعد از رخدادهای اخیر مسئولین که بایستی عبرت می‌گرفتند عبرت نگرفتند و در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن سخنان نابجایی را بر زبان راندند، مردم در راهپیمایی 22 بهمن به این مسئولین اتمام حجت کردند.
کریمی قدوسی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار کیهان مبنی بر اینکه با توجه به پیام راهپیمایی 22 بهمن وظیفه مسئولین چیست نیز گفت: مهم‌ترین مطالبه امروز مردم که مورد اتفاق نظر همه نیز هست رفع تنگناهای معیشتی است‌، مردم می‌خواهند دولت به رفع مشکل بیکاری و شروع به کار کارخانه‌های تعطیل شده همت بگمارد.
وی همچنین با اشاره به برخی سخنان رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم از همدیگر کینه‌ای نداشته و با هم هستند، امروز در کشور بحرانی وجود ندارد که عده‌ای از رفراندوم برای برطرف کردن این بحران سخن می‌گویند، طرح این موضوعات باعث عقب ماندن می‌شود، درد مردم مشکلات معیشتی است نه چنین مواردی که مسئولین از آن سخن می‌گویند.
خواسته مشروع مردم
مقابله با بی‌عدالتی‌ها
شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز در گفت‌و‌گو با کیهان اظهار داشت:  مردم در راهپیمایی 22 بهمن ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهدا بر خواسته‌های مشروع خود از جمله ضرورت مقابله با بی‌عدالتی تصریح کردند.
وی ادامه داد: مردم تصریح کردند از کمبودها نگران نیستند ولی خواستار جلوگیری از رانت‌خواری برخی هستند، حضور 22 بهمن مردم هشداری بود به برخی مسئولین که در جهت خواست آنان برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی همت بگمارند.
این نماینده مجلس گفت‌: مسئولان سه قوه و کارگزاران دولت حضور پرشور و حماسی 22 بهمن را قدر دانسته و پیام آن را درک کنند تا وقت نگذشته در حل گرفتاری‌های مردم گام‌های اساسی را بردارند.
وی مشکلات اساسی امروز مردم را بیکاری‌، مسکن‌، ازدواج جوانان و برخورد با مفاسد دانست و خواستار توجه مسئولین به این خواسته‌ها شد.