kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

اخبار کوتاه از فوتبال


ناظم‌الشریعه:این قهرمانی را
تقدیم به شهدای انقلاب و مردم می‌کنیم
سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: در ابتدای مسابقات کادر فنی و همه بازیکنان هم قسم شدیم که از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کنیم و خدا را شاکرم که در جشن پیروزی انقلاب قهرمانی در آسیا بدست آمد و شرمنده مردم ایران نشدیم.سید محمد ناظم‌الشریعه در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال بعد از قهرمانی در آسیا گفت: خدا را شکر که توانستیم یک بار دیگر شادی را به مردم ایران در روزی که جشن پیروزی انقلاب اسلامی را گرفته بودند، تقدیم کنیم و شرمنده مردم عزیز ایران که همیشه پشتیبان و دعاگوی تیم ملی بودند نشدیم.وی در ادامه گفت: همان‌طور که قبلاً گفته بودم بازیکنان تیم ملی قبل از مسابقات باهم هم‌قسم شدند که از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات دفاع کنند که به‌خوبی از عهده این کار برآمدند و این قهرمانی را از صمیم قلب تقدیم به شهدای انقلاب ،مردم عزیز ایران می‌کنیم.سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: همان‌طور که از قبل پیش‌بینی کرده بودیم در این تورنمنت همه تیم‌ها مدعی قهرمانی بودند تمام تیم‌ها به خصوص تایلند، ژاپن، ازبکستان در این چند سال اخیر هزینه‌های هنگفتی روی فوتسال خود داشتند و قبل از این مسابقات اگر نگاه کنیم می‌بینییم با چه تیم‌های مطرح دنیا بازی‌های تدارکاتی داشتند خدا را شاکرم که کادر فنی و بازیکنان تیم ملی به‌گونه‌ای عمل کردند که این مدعیان حرفی برای گفتن در مقابل ایران نداشته باشند و بار دیگر قدرت فوتسال ایران را نشان دادند.
 4 میلیون دلار جایزه تیم قهرمان در لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا رقم جوایز خود را برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بالا برد. فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از دیروز به صورت رسمی آغاز شد. ایران چهار نماینده در این رقابت‌ها دارد و امیدوار است که بعد از سال‌ها از بین تیم‌های فوتبال استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتور سازی تیمی بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد هر چند که این کار با توجه به هزینه‌های نجومی که باشگاههای عربی می‌کنند بسیار سخت است. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بالا بردن انگیزه تیم‌های شرکت‌کننده تصمیم گرفت که رقم جوایز را بالا ببرد تا جایی که تیم قهرمان علاوه‌بر حضور در جام جهانی باشگاهی مبلغ چهار میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد. این‌ در حالی است که در سال قبل سه میلیون دلار به تیم قهرمان رسید. بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌هایی که به یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند ۱۰۰ هزار دلار، به یک چهارم ۱۵۰ هزار و نیمه نهایی ۲۵۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد.
کمتر از یک ماه دیگر تا فینال لالیگا
دیدار برگشت اتلتیکو مادرید و بارسلونا در لالیگا که کم‌تر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود حکم یک فینال را خواهد داشت.بارسلونا یک‌شنبه شب در هفته بیست و سوم لالیگا برابر ختافه بدون گل متوقف شد و فاصله‌اش با اتلتیکو مادرید، تیم دوم جدول به هفت امتیاز رسید. این اتفاق اتلتیکو را به ادامه لالیگا امیدوار کرد. نزدیک‌ترین رقیب بارسلونا صدرنشین، شنبه با تک گل آنتوان‌گریزمان در ثانیه ۳۹ توانست سه امتیاز بازی را کسب کند. ۱۵ هفته به پایان رقابت‌های اسپانیا باقی مانده است و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. با این حال دیدار دو تیم در ۴ مارس (۱۴ اسفند) به عبارتی فینال لالیگا خواهد بود. این بازی از هفته بیست و هفتم و در نوکمپ برگزار می‌شود. اگر تا آن زمان فاصله دو تیم هفت امتیاز باقی بمانند آبی اناری‌ها با یک برد خیال‌شان از قهرمانی راحت خواهد شد و در مقابل یک شکست باعث می‌شود لالیگا حساس‌تر دنبال شود.پیش از فینال لالیگا، بارسلونا باید به ترتیب به مصاف ایبار، خیرونا و لاس‌پالماس برود. آبی اناری‌ها روی کاغذ شانس بیش‌تری در پیروزی دارند. از طرفی اتلتیکو مادرید باید برابر اتلتیکو بیلبائو، سویا و لگانس قرار بگیرد. قرمز و سفیدپوشان دو دیدار سخت دارند.
هشتمین سرمربی در یک قدمی مشکی‌پوشان
به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به زودی مجتبی حسینی به عنوان سرمربی جدید مشکی‌پوشان معرفی خواهد شد. پس از شکست مشکی‌پوشان مقابل پیکان تهران در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج‌فارس، رضا عنایتی از هدایت تیمش استعفا کرد، استعفایی که پس از یک روز مورد موافقت خانواده عباسی قرار گرفت تا نخستین تجربه سرمربی‌گری آقای گل ادوار با شکست روبه‌رو شود.با وجود اینکه عمر حضور تیم مشکی‌پوشان (سیاه‌جامگان سابق) در لیگ برتر فوتبال به سه سال نمی‌رسد اما غلامرضا عنایتی پس از خطیبی، رمضانی، کاظمی، عزیزی، میثاقیان و البته علیرضا مرزبان، هفتمین سرمربی این تیم در لیگ برتر بود. حالا با جدایی عنایتی باید منتظر هشتمین سرمربی یکی از دو نماینده خراسان در لیگ برتر باشیم. سرمربی که گفته می‌شود اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، مجتبی حسینی، دستیار سابق یحیی گل‎‌محمدی خواهد بود. گفته می‌شود دلیل اصلی استعفای عنایتی، ناراحتی وی از دخالت مدیران مشکی‌پوشان در تصمیمات وی بوده‌است. موضوعی که در جدال دور برگشت مشکی‌پوشان و سپیدرود در مشهد هم به چشم آمد. علی عباسی، مدیرعامل باشگاه مشکی‌پوشان توصیه‌هایی را به کادر فنی تیم منتقل می‌کرد، هرچند در نشست خبری گفته شد که این صحبت‌ها در قالب پیشنهاد به کادر فنی بوده و حاضرین روی نیمکت این پیشنهادات را به گوش عنایتی نرسانده‌اند. به هر حال این رویه ادامه پیدا کرد و کار به جایی رسید که عنایتی ترجیح داد پس از ایراداتی که به چینش تیمش در بازی با پیکان گرفتند، استعفا دهد؛ استعفایی که خیلی زود با آن موافقت شد.
شفر:دیدار با الریان یک روز خاص برای ماست
سرمربی تیم فوتبال استقلال از دیدار نخست تیمش در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به عنوان بازی سخت یاد کرد و گفت: تلاش می‌کنیم سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم.وینفرد شفر در نشست خبری قبل از دیدار با الریان قطر به خبرنگاران گفت: به خوبی از قدرت تیم حریف آگاهی داریم و می‌دانیم که در یک روز خاص بازی سختی برابر این تیم خواهیم داشت. سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: بررسی خوبی در مورد تیم الریان داشتیم و شناخت خوبی از این تیم به دست آورده ایم. می‌دانیم که بازی کردن در اولین دیدار همواره سخت بوده اما تلاش می‌کنیم سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنیم. وی افزود: الریان تیم خوبی است که در لیگ قطر هواداران زیادی هم دارد. با این‌حال باید بگویم ما تیم خوبی هستیم و بازیکنان روحیه بسیار خوبی دارند. ما برای برد بازی می‌کنیم نه چیز دیگر مثل مساوی.شفر در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی تیم من به داخل زمین می‌رود برای سه امتیاز و کسب پیروزی است. با تمام قدرت به زمین می‌رویم و امیدوارم نظم تاکتیکی را در طول ۹۰ دقیقه داشته باشیم تا بتوانیم برنده از زمین خارج شویم.سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: همانطور که منتظری گفت ما بازیکنان جوان و باتجربه‌ای در استقلال داریم. باید ببینیم فردا چه اتفاقی می‌افتد. از حضور در لیگ قهرمانان آسیا خوشحالم. این رقابت‌ها، بازی‌های بسیار خاص و ویژه‌ای است و انگیزه زیادی بازیکنان دارند تا عملکرد خوبی ارائه دهند.
برانکو: اولین بازی سخت‌ترین بازی است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید اولین بازی همیشه سخت‌ترین بازی است مخصوصا زمانی که شانس برد بیشتری داشته باشی و در خانه بازی کنی. برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با نسف قارشی ازبکستان در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی کردن در لیگ قهرمانان آسیا یک افتخار بزرگ است. من از اینکه امسال در لیگ قهرمانان مقابل هوادارانمان بازی خواهیم کرد بسیار خوشحالم. از هواداران انتظار دارم مثل همیشه از ما حمایت کنند چون آنها یار دوازدهم ما هستند.او ادامه داد: همیشه اولین بازی سختی‌های خاص خود را دارد. تجربه به من ثابت کرده اگر در اولین بازی در خانه بازی کنیم و شانس برد بیشتری هم نسبت به حریف داشته باشیم آن بازی سخت‌ترین بازی شما خواهد بود.ما چه در ایران و چه در خارج از ایران با آمادگی کامل مقابل حریفان ظاهر می‌شویم و به دنبال پیروزی هستیم. تکرار می‌کنم اولین بازی، خیلی سخت، سرنوشت‌ساز و معمولا غافلگیر‌کننده است. طبیعی است که باید حواسمان جمع باشد و تمرکز کامل داشته باشیم.من به بازیکنانم ایمان دارم آنها توانایی‌هایشان را ثابت کرده‌اند. آنها نشان دادند که اگر بخواهیم می‌توانیم در هر بازی برنده شویم.
سرمربی نسف قارشی:
می‌خواهیم از پرسپولیس امتیاز بگیریم
 سرمربی تیم فوتبال نسف قارشی ازبکستان گفت: سعی می‌کنیم مقابل پرسپولیس بازی خوب و بزرگی را انجام بدهیم و حداقل امتیاز را بگیریم. روزیگول بردی‌اف در نشست خبری پیش از بازی بین تیم‌های فوتبال نسف قارشی ازبکستان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران گفت: سعی می‌کنم مقابل پرسپولیس بازی خیلی خوب و بزرگی را انجام دهیم. می‌دانیم پرسپولیس یکی از تیم‌های خوب ایران است.سرمربی نسف قارشی ازبکستان تصریح کرد: همانطور که می‌دانید در گروه بسیار سختی قرار گرفتیم. برایمان افتخار است که مقابل تیم‌های قوی بازی می‌کنیم. طبیعی هم هست که بازی این تیم‌ها را بشناسیم.وی افزود: تیم بسیار جوانی داریم و این بازی می‌تواند کار سختی برایمان به همراه داشته باشد.بردی‌اف در پاسخ به این سؤال که در بازی مقابل پرسپولیس دنبال چه نتیجه‌ای هستید؟ گفت: همه می‌دانیم که بازی سختی داریم. می‌رویم تا بازی زیبا انجام دهیم و بتوانیم حداقل امتیاز را در ورزشگاه آزادی بگیریم.