kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
پس از سرنگونی جنگنده صهیونیستی

مقاومت: حملات اسرائیل به سوریه دیگر بی‌پاسخ نمی‌ماند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، از این پس دیگر حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، بی‌پاسخ نمی‌ماند و «دوران بزن‌در رو» گذشته است.


شیخ «نعیم قاسم» تأکید کرد «سرنگونی هواپیمای اسرائیلی به این معناست که اصل تجاوز بدون پاسخ، دیگر منتفی شده است. بنابراین، از این پس دیگر امکان ندارد که با استفاده از این اصل، برای رسیدن به اهدافش، هرطور که مایل است جولان بدهد. زیرا ممکن است در هر نقطه با پاسخی روبرو شود و اهدافی را که در پی آنها بوده، در درگیری‌ها، از دست بدهد.»
پنجشنبه گذشته یک فروند جنگنده «اف-16» رژیم صهیونیستی هدف موشک «سام 5» ارتش سوریه قرار گرفت و در جولان اشغالی سقوط کرد.
شیخ نعیم قاسم گفت: «اسرائیل سرگردان است و گزینه جنگ هم نتایج تضمین شده‌ای برایش نخواهد داشت. از این رو، نه می‌تواند تصمیم قطعی برای ورود به جنگ بگیرد، چون قطعاً ضرر خواهد کرد و نه قادر است رشد و گسترش نیروی مقابل را ببیند و نمی‌داند چطور باید در آینده با این نیرو مقابله کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: «اگر مقاومت نبود اکنون همه منطقه به خطر افتاده بود و اسرائیل با تثبیت در فلسطین، به توسعه‌طلبی جغرافیایی در کشورهای اطراف روی می‌آورد. اگر مقاومت نبود اسرائیل از لبنان خارج نمی‌شد و اکنون به جای فکر کردن به ادامه حیات خود در آینده، به تثبیت قدرت خود فکر می‌کرد.»
شیخ قاسم در ادامه گفت: «به برکت مقاومت، امروز لبنان قوی است و قدرتش را از سه‌‌گانه ارتش، ملت و مقاومت می‌گیرد. لبنان قوی‌تر، در جایگاهی واقع شده که سخنش شنیده می‌شود و رؤسای قوای سه‌گانه اجماع دارند و اعلام کرده‌اند که تجاوز به مرزها و آب‌های لبنان را نمی‌پذیرند.»
فیصل مقداد
«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه نیز طی اظهاراتی مشابه گفت، هرکس به سوریه تجاوز کند، به سرنوشت جنگنده اسرائیلی دچار خواهد شد.
مقداد افزود، سرنگونی جنگنده اسرائیلی، دستاوردی است که ارتش سوریه آن را محقق کرد و نشانه چیره شدن ارتش بر دشمنان است. وزیر خارجه سوریه که در سفارت ایران در دمشق سخن می‌گفت، بار دیگر از کشورمان به خاطر حمایت از سوریه در برابر متجاوزان و خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، تشکر کرد.
اعتراف بی‌سابقه معاون نتانیاهو
«مایکل اورن» دستیار ارشد «بنیامین نتانیاهو» اما طی اظهاراتی گفته، طبق معادله (از قبل موجود)، آمریکا می‌بایست از ما حمایت کند، اما این کشور در حال حاضر هیچ اهرم نفوذی در عرصه میدانی سوریه ندارد.
این نخستین بار است که یک مقام صهیونیستی در مورد عجز و ناتوانی آمریکا در منطقه حرف می‌زند. وی اعتراف کرد که در حال حاضر بازیگر اصلی در منطقه روسیه است نه آمریکا.
به گزارش فارس، «اورن» گفت: «آمریکا سعی کرده بیش از این در سوریه خطر نکند و این کشور جزو بازی نیست.»
پیش از رژیم صهیونیستی، کشورهای مرتجع عرب، به ویژه عربستان، فکر می‌کردند که آمریکا قدرت برتر منطقه است و هر طور که اراده کند، عمل می‌کند. اما در سال 2014 زمانی که واشنگتن به درخواست عربستان برای حمله زمینی به سوریه، پاسخ منفی داد، ریاض هم به ضعف آمریکا پی برد. سران رژیم صهیونیستی فکر می‌کردندکه آمریکا تحت هر شرایطی با تمام قوا از این رژیم حمایت می‌کند، ولی واشنگتن در ماجرای اخیر اعلام کرد که مداخله نمی‌کند و همین مسئله باعث خشم اسرائیلی‌ها شده است.
سایر رویدادها
* «حسن حب‌الله» مسئول پرونده فلسطین در جنبش حزب‌الله لبنان گفته، جنگ علیه لبنان، سوریه و یا علیه نوار غزه، بعید است. با این حال، مقاومت آماده پاسخگویی است.
* نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی که در پی سقوط جنگنده اسرائیلی، تشکیل شده بود، بدون انتشار بیانیه و یا حتی مصاحبه وزرای امنیتی، پایان یافت.
* روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرده، بامداد شنبه گذشته یک فروند جنگنده دیگر اسرائیل در پی شلیک موشک توسط ارتش سوریه، از مأموریت منصرف شده و فرار کرده‌اند.
* روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشته، حدود 800 زن خارجی عضو داعش توسط نیروهای کرد در شمال سوریه دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برند.
* رسانه‌های کرد سوریه اعلام کرده‌اند، ترکیه بار دیگر میزان آب رود «فرات» را کاهش داده است. این آب که از کوه‌های ترکیه سرچشمه می‌گیرد، وارد سوریه و سپس عراق می‌شود.