kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

جزئیات سرنگونی جنگنده اسرائیلی از زبان خلبانان صهیونیست

دو خلبان جنگنده متجاوز «اف-16» رژیم صهیونیستی که توسط ارتش سوریه سرنگون شد، جزئیاتی از این حادثه را اعلام کردند.

به گزارش فارس، خلبان و افسر ناوبر جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی که پس از تجاوز به خاک سوریه توسط پدافند هوایی ارتش این کشور در جولان اشغالی ساقط شد، جزئیاتی از این حادثه را مطرح کرده‌اند.
روزنامه «تایمز اسرائیل» می‌گوید به متن اظهارات آنها در یک جلسه گزارش‌دهی به مقام‌های ارتش دست یافته، نوشته است: «این دو گفته‌اند بخت یارشان بوده که کشته نشده‌اند. آنها بعد از اینکه متوجه شدند هواپیما دیگر کار نمی‌کند به سرعت مراحل مربوط به ایجکت را انجام دادند و از ارتفاع حدود 14000 پایی به بیرون پرت شدند و بعد در تپه‌ای در بلندی‌های جولان فرود آمدند.»
خلبان و افسر ناوبر که نامشان هنوز اعلام نشده همچنین گفته‌اند: «صدای یک انفجار را شنیدیم و فهمیدیم که هواپیما را زدند. حس خیلی ناراحت‌کننده‌ای است که کنترل هواپیما از دست می‌رود.»
یکی از آنها گفته: «به خاطر آسیب فیزیکی که به هواپیما وارد شده بود و کار نمی‌کرد، فهمیدیم که باید به سرعت از آن خارج شویم.»
در این گزارش همچنین آمده: «خیلی خوش‌شانس بودیم. موشک کنار هواپیما منفجر شد وگرنه، قدرت انفجار ممکن بود باعث مرگ ما شود. موشک، در فاصله خاصی از هواپیما منفجر شد، اما ترکش آن به اندازه‌ای بود که به آن آسیب بزند و آن را از کار بیندازد.» پنجشنبه گذشته ارتش سوریه برای نخستین‌بار با موشک «سام-5» جنگنده مذکور را هدف قرار داد و این هواپیما در منطقه جولان اشغالی سرنگون شد.
حادثه فوق، باعث ترس و سردرگمی شدید سران رژیم صهیونیستی شده است.