kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کولاک، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی

بارندگی‌ها در بخش‌هایی از کشور امروز و فردا ادامه دارد

سازمان هواشناسی کشور وضع هوای مناطق متاثر از سامانه بارشی طی امروز و فردا را به شرح زیر پیش‌بینی کرد.

بر اساس اعلام این سازمان، امروز بارش باران و برف و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، مازندران، گیلان، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان و چهارمحال‌و‌بختیاری، بارش باران و وزش باد شدید در استان‌های، لرستان، شمال و شرق خوزستان و ایلام گاهی با رگبار باران و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق کوهستانی در جنوب لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری عمدتا به شکل برف خواهد بود.فردا نیز بارش برف و وزش باد شدید در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز ،تهران، مازندران، سمنان، ارتفاعات گلستان، استان خراسان‌شمالی، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، بارش باران و وزش باد شدید، همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب چهارمحال‌وبختیاری، کهکیلویه‌وبویراحمد و شرق خوزستان انتظار می‌رود.
در این مدت نواحی کوهستانی مناطق یاد شده بویژه در محورهای تهران به چالوس و جاده هراز لغزندگی جاده و کاهش دید به علت مه‌آلودگی و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی شامل برنامه‌ریزی زمان مناسب برای سفر، تجهیز به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی توصیه می‌شود.
امروز وزش باد شدید در استان‌های خوزستان و بوشهر موجب گردوخاک و کاهش دید می‌شود و احتمال اختلال در حمل‌ونقل بخصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های استان خوزستان وجود دارد.
همچنین امروز به سبب وزش باد شدید جنوبی بر روی خلیج‌فارس، مرکز و غرب خلیج‌فارس در سواحل بوشهر و خوزستان مواج و طوفانی می‌باشد. حداکثر ارتفاع موج در این روز بین 2 تا 3 متر پیش‌بینی می‌شود و توصیه می‌شود در تردد شناورهای سبک محدودیت
اعمال شود.