kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

کشف بیش از 4 تن مواد مخدر در هرمزگان

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از انهدام چهار باند قاچاق مواد مخدر و کشف و ضبط 4 تن و ۵۲۲ کیلوگرم تریاک در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندر خمیر و رودان خبر داد.


به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری بیان داشت: طی عملیاتی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) موفق شدند یک تن مواد مخدر از نوع تریاک را در  شهرستان بندرعباس کشف و ضبط  کنند.
وی خاطرنشان کرد: در جریان این عملیات ضربتی، سربازان گمنام امام زمان(عج)  با رصد اطلاعاتی دقیق، موفق شدند مواد مخدر را که متشکل از ۱۰۰  بسته به وزن تقریبی یک تن است و به شکل ماهرانه‌ای در سنگ‌های عظیم‌الجثه ۱۰ تنی جاساز شده بود را کشف و ضبط کنند و در این رابطه یک نفر متهم نیز دستگیر شده است.
وی افزود: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه قاچاقچیان؛ محموله‌های مواد مخدر را از مسیر دریا و با استفاده از قایق‌های تندرو وارد شهرستان قشم می‌کنند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار  دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفت.
این مقام قضایی تصریح کرد: با تلاش مأمورین انتظامی، مخفیگاه قاچاقچیان در روستای «مسن» شهرستان قشم، شناسایی و در بازرسی از  محل دپوی مواد مخدر؛ میزان  ۷۹۵ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد که در این رابطه یک نفر متهم نیز دستگیر شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و پایش شبانه‌روزی به منظور شناسایی عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان رودان و مناطق همجوار آن، مشخص شد سوداگران مرگ قصد دارند به وسیله یک دستگاه کامیون، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از طریق محور مواصلاتی کهنوج -رودان به استان هرمزگان منتقل کنند، بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان قرار گرفت.
حجت‌الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی در بازرسی به عمل آمده از این  کامیون موفق شدند ۴۵۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در کف اتاق کمپرسی جاسازی شده بود، کشف و در همین رابطه یک نفر متهم را با نام اختصاری (م - الف) دستگیر کنند.وی در ادامه از شناسایی دپوی مواد مخدر در شهرستان بندرخمیر و کشف ۲ تن و ۲۷۰کیلوگرم تریاک در این رابطه خبر داد و افزود: بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده مشخص شد دو نفر از  اهالی روستای انگوران شهرستان بندر خمیر با نام‌های اختصاری (ح -الف ) و (م -ر) قصد تحویل گرفتن مقادیر قابل‌ توجهی مواد مخدر در محور مواصلاتی کهورستان - بندر خمیر را دارند.وی افزود: بلافاصله  اکیپی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان به محل اعزام و به‌ صورت نامحسوس محور مذکور را تحت کنترل قرار دادند که در نهایت خودروی مذکور مورد شناسایی و تعقیب قرار گرفت.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات؛ مأموران به محل دپو مواد مخدر اعزام و متهم (ح -الف) را دستگیر کردند.
حجت‌الاسلام اکبری تصریح کرد: مأموران با بازرسی  از منزل متهم تعداد ۲۲۷ بسته ۱۰ کیلویی مواد مخدر از نوع تریاک  به میزان ۲ تن و ۲۷۰ کیلوگرم صرا که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاسازی و پنهان ‌شده بود کشف نمودند.رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در پی اجرای موفق  این عملیات ضمن انهدام چهار باند قاچاق مواد مخدر؛  ۵ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند و همچنین چهار دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.