kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
ولایتی:

ایران درباره توان دفاعی و موشکی‌ خود از کسی اجازه نمی‌گیرد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دیدار با هیئت فرانسوی گفت: ایران درباره توان دفاعی و موشکی خود از هیچ کسی اجازه نمی‌گیرد.

علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با هیئتی فرانسوی به ریاست «ژاک هوگارد» دیدار و گفت‌وگو کرد.
ولایتی درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور فرانسه به تهران توصیه کرد: در صورتی که مکرون در سفر به تهران درخصوص مذاکرات موشکی مباحثی را مطرح نماید حتما با پاسخ منفی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره توان موشکی خود از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت و متناسب با نیازهای دفاعی خود به توسعه توان موشکی خواهد پرداخت.
به گزارش تسنیم، ژاک هوگارد رئیس‌هیئت فرانسوی نیز در این دیدار با بیان اینکه این هیئت فرانسوی متشکل از برخی وزرای سابق و نمایندگان پارلمان فرانسه است گفت: ایران قلب خاورمیانه و پایه صلح منطقه است.
وی با بیان اینکه ما برای ایران احترام خاصی قائل هستیم، افزود: هدف ما تعمیق روابط ایران و فرانسه از نظر سیاسی، فرهنگی و تجاری است.
سایر اعضای این هیئت نیز با انتقاد از سیاست‌های گذشته فرانسوا اولاند درخصوص منطقه غرب آسیا و به ویژه سوریه و لبنان ضمن‌اشاره به دیدارهای خود با
بشار اسد تاکید کردند: اسد در سوریه باید سر کار بماند و کمک فرانسه به گروه‌هایی نظیر ارتش آزاد یک‌اشتباه استراتژیک بود چرا که از دل همین گروه‌ها داعش متولد شد.
اعضای این هیئت با ‌اشاره به نقش ایران و روسیه در ایجاد امنیت و ثبات در سوریه عنوان کردند: اگر این تلاش‌ها نبود امروز داعش به تهدیدی برای جهان تبدیل شده بود و جمهوری اسلامی ایران در مقابل 7 سال جنگ تحمیلی در سوریه مقاومت کردند و امروز چیزی از داعش باقی نمانده است.