kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
در اقدامی بی‌سابقه صورت گرفت

عملیات مسلحانه جوان یهودی در حمایت از انتفاضه قدس

در اقدامی بی‌سابقه، یک جوانی یهودی با سلاح سرد به یک نظامی صهیونیست یورش برد و پس از کشتن وی، پا به فرار گذاشت. گفته می‌شود، این عملیات در حمایت از فلسطینی‌ها صورت گرفته است!



سرویس خارجی -

رسانه‌های صهیونیستی از هلاکت یک نظامی صهیونیست در تازه‌ترین عملیات استشهادی عصر روز دوشنبه خبر داده‌اند.اما این عملیات کمی با عملیات‌های دیگر فرق داشت. مجری این عملیات یک جوان اسرائیلی بود که در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «آرئیل» واقع بین دو استان نابلس و سلفیت در شمال کرانه باختری‌اشغالی دست به چنین اقدامی زد و توانست به‌سلامت از محل وقوع عملیات بگریزد. این عملیات که به هلاکت یک نیروی امنیتی صهیونیستی منجر شده، یکی از بی‌سابقه‌ترین عملیات‌های ضداشغالگری لقب گرفته به نحوی که رسانه‌های صهیونیستی هم از وقوع آن متعجب و شوکه شده‌اند. بی‌بی‌سی انگلیسی نیز در این باره نوشت، «یک مرد اسرائیلی» دست به این عملیات زده است.
منابع فلسطینی می‌گویند، نظامیان صهیونیست به‌منظور دستگیری مجری این عملیات، تعدادی موانع نظامی در جاده منتهی به محل وقوع این عملیات استشهادی نصب کردند اما موفق به دستگیری او نشدند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در‌باره این عملیات گفته «مجری این عملیات وارد ایستگاه اتوبوس شد و «ایمار بن گل» نیروی امنیتی اسرائیلی را با چاقو هدف قرار داد... یکی از افسران اسرائیلی که نظاره‌گر این حادثه بود، تلاش کرد با خودروی خود مجری این عملیات را زیر بگیرد، اما او با موفقیت فرار کرد.»
پس ازاین عملیات منحصر به فرد بلافاصله تمام شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی برنامه‌های عادی خود را قطع و به پوشش این عملیات پرداختند. شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجری این عملیات «عبدالکریم عادل عاصی» جوان ۱۹ ساله اسرائیلی است.
بنا بر اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی پدر این جوان از نابلس و مادرش یهودی و از حیفا است و خود او نیز دارای «تابعیت اسرائیلی» و ساکن تل‌آویو است.
 یک تحلیلگر اسرائیلی نیز در شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در مورد این عملیات گفت «این عملیات رخدادی غیرعادی در تاریخ عملیات‌های فلسطینیان در دو سال اخیر بود.» پس از این عملیات، ارتش اسرائیل حالت فوق‌العاده اعلام کرد. گروه‌های مقاومت و در راس آنها حماس و جهاد اسلامی این عملیات را ستودند.
شهادت مبارز قسامی
نظامیان صهیونیست اما پس از چند هفته تعقیب و‌گریز «احمد نصر جرار» مبارز گردان‌های عزالدین قسام را در جریان درگیری در اطراف جنین به شهادت رساندند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «جرار» به قتل یک خاخام یهودی در عملیات «حفات گلعاد» در نابلس متهم و از چند هفته پیش تحت تعقیب بود و عملیات‌ ارتش صهیونیستی برای بازداشت وی هم بی‌نتیجه مانده بود. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده منزلی را که جرار در آن حضور داشته محاصره کرده و به محض خروج وی در حالی که یک اسلحه «ام ۱۶» و نارنجک در دست داشت، او را به گلوله بسته است.
منابع فلسطینی ضمن تایید این خبر، عنوان کردند که جرار در درگیری با‌اشغالگران صهیونیست در روستای «یامون» در مجاورت جنین به شهادت رسید.